  • 1. Data: 2004-03-10 22:35:05
    Temat: Kupić czy przepisać mieszkanie???
    Od: "Kris" <monsterg[nospam]@pertus.com.pl>

    Moi dalecy krewni chcą podarować mi mieszkanie ale nie wiem co bedzie
    bardziej opłacalne. Czy kupić od nich i zapłacić podatek (moje pierwsze
    mieszkanie jeżeli są jakieś ulgi) czy może przepisać albo zapisać jako
    spadek lub darowizna? Oczywiście koszty to nie tylko moje ale i ich bo chyba
    jeżeli sprzedadzą to muszą zapłacić jakiś podatek. Co zrobić?

  • 2. Data: 2004-03-14 18:02:33
    Temat: Re: Kupić czy przepisać mieszkanie???
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <monsterg[nospam]@pertus.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chyba
    > jeżeli sprzedadzą to muszą zapłacić jakiś podatek. Co zrobić?

    Sprzedajacy płaci zryczałtowany 10%owy podatek jeśli sprzedaje nieruchomość
    po mniej niż 5 latach od jego zakupu czy nabycia. Przyjęło sie, że to
    kupujący płaci podatek od czynności cywilnoprawnych
    Agata