  • 1. Data: 2005-07-03 21:09:12
    Temat: Księgowość Stowarzyszenia
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Witam,
    Jaką księgowość powinno prowadzi małe Stowarzyszenie nieprowadzące
    działalności gospodarczej? Jest to Klub sportowy, raczej mały, dlatego też
    procentowy udział kogoś kto by się tym zajmował jest dosyć duży.

    Co radzicie w tej sytuacji?

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2005-07-04 07:48:14
    Temat: Re: Księgowość Stowarzyszenia
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <T...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    też
    > procentowy udział kogoś kto by się tym zajmował jest dosyć duży.

    księgę handlową ponieważ w jednej masz dokładny przegląd na analityce a
    tego w kpir nie zrobisz i będziesz tworzył dodatkowe dokumenty
    a z kosztów stowarzyszenia i podstaw do ewentualnego zwolnienia lub
    braku podstaw opodatkowania nie tylko musisz rozliczyć się wewnętrznie
    ale i posiadać przejrzystość w każdej sytuacji -nawet z rozliczenia z
    dotacji z gminy czy fundacji .

    --
    ====== opix ========
    rzeczywistość to sen szaleńca

  • 3. Data: 2005-07-04 15:51:19
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    opix (news:daapon$omp$1@inews.gazeta.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > braku podstaw opodatkowania nie tylko musisz rozliczyć się wewnętrznie
    > ale i posiadać przejrzystość w każdej sytuacji -nawet z rozliczenia z
    No, nibby tak. Ale Stowarzyszenie przez najbliższy rok, dwa mało będzie
    robić. Kpir nie starczy? Po co od razu z armatą wychodzić i prowadzić kh?
    Czy poradziłbym sobie w prowadzeniu kh? Z czym powinienem się w
    szczególności zapoznać?

    R.

  • 4. Data: 2005-07-05 16:44:12
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    Bo stowarzyszenia muszą prowadzić księgi. Polecam usatwę o rachunkowości.

  • 5. Data: 2005-07-05 17:00:19
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    czupurek (news:daedcn$t0c$1@kujawiak.man.lodz.pl)
    Napisał(a):
    > Bo stowarzyszenia muszą prowadzić księgi. Polecam usatwę o rachunkowości.

    Właśnie zerkam, Ustawa z 29.09.1994 z późniejszymi zmianami, ctrl+f i
    szukamy: stowarzysz*... są tylko spółki stowarzyszone. Z innej mańki: funda*
    (cje)... tyż ni ma.
    Wiem, powiecie że jestem leniwy, że powinienem całe przeczytać... i się
    pewnie tak skończy.

    R.

  • 6. Data: 2005-07-05 17:41:48
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Robert (news:daee7q$251$1@news.interia.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > funda* (cje)... tyż ni ma.
    > Wiem, powiecie że jestem leniwy, że powinienem całe przeczytać... i się

    Ale tu jest o stowarzyszeniach:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie
    szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących
    spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej.

    R.

  • 7. Data: 2005-07-06 05:10:53
    Od: "czupurek" <c...@w...pl>

    Sorki, że od ustawy Cię odesłałąm. Chodziło mi oczywiście o to
    Rozporządzenie.

    pozdrówka

  • 8. Data: 2005-07-06 15:19:25
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    czupurek (news:dafpnm$gop$1@kujawiak.man.lodz.pl)
    Napisał(a):
    > Sorki, że od ustawy Cię odesłałąm. Chodziło mi oczywiście o to
    > Rozporządzenie.
    > pozdrówka
    Tja... już zacząłem się dokształcać w temacie.... ech, będzie ciężko.

    R.

  • 9. Data: 2005-07-06 19:43:43
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Witak w klubie,
    Ja też zaczynam pomału wchodzić w te tajniki
    Jak znajdziesz coś ciekawego to rzuc na grupe:-)
    Dzięki i powodzenia

  • 10. Data: 2005-07-06 19:50:17
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Gostecka (news:dahcon$i4j$1@nemesis.news.tpi.pl)
    Napisał(a):
    > Witak w klubie,
    > Ja też zaczynam pomału wchodzić w te tajniki
    > Jak znajdziesz coś ciekawego to rzuc na grupe:-)
    > Dzięki i powodzenia

    Na razie przypominam sobie podstawy rachunkowości... Plan jest taki,
    wszystko robić na kompie (łatwiej, ale trudno o cały legalny soft), a
    rzeczywista dokumentacja w papierku. O, że tak powiem.

    R.