eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsiegowanie zaleglych kosztow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2002-02-24 17:30:07
    Temat: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Witam i przepraszam, jeżeli to pytanie przewijało się juz na grupie. Z reguły
    zaczynam od czytania archiwum, ale tutaj odpowiedź muszę mieć do wieczora...

    Otóż prowadzę firmę s.c. rozliczającą się książką przychodów-rozchodów. Firma
    odnajmuje lokal pod biuro od żony współwłaściciela. Umowa najmu jest corocznie
    powtarzana, na koniec roku księgowane jest pokwitowanie za odbiór należności
    za czynsz. W trakcie weryfikacji księgi za ubiegłe lata dopatrzyłem się braku
    zaksięgowanej wpłaty należności za rok 1999.

    W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem lokalu
    w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten koszt w
    koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na koniec 1999
    roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?

    I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca na
    zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi ewidencji
    VAT?
    --
    Pozdrawiam

    Michał Kawecki
    k...@2...pl


  • 2. Data: 2002-02-25 10:30:36
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:0ee6ee0e4b983e95a686e93bc1a06f79@kwinto.2com.pl
    ...
    > Witam i przepraszam, jeżeli to pytanie przewijało się juz na grupie. Z
    reguły
    > zaczynam od czytania archiwum, ale tutaj odpowiedź muszę mieć do wieczora...
    >
    > Otóż prowadzę firmę s.c. rozliczającą się książką przychodów-rozchodów.
    Firma
    > odnajmuje lokal pod biuro od żony współwłaściciela. Umowa najmu jest
    corocznie
    > powtarzana, na koniec roku księgowane jest pokwitowanie za odbiór należności
    > za czynsz. W trakcie weryfikacji księgi za ubiegłe lata dopatrzyłem się
    braku
    > zaksięgowanej wpłaty należności za rok 1999.
    >
    > W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem
    lokalu
    > w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten koszt w
    > koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na koniec
    1999
    > roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?
    >
    > I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca na
    > zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi
    ewidencji
    > VAT?
    >
    Sprawa co prawda straciła status "pilnej", jednak w dalszym ciągu uprzejmie
    dopraszam się odpowiedzi, nawet jeśli pytanie wygląda w Waszych oczach na
    bardzo lamerskie.
    --
    Pozdrawiam

    Michał Kawecki
    k...@2...pl


  • 3. Data: 2002-02-25 22:10:17
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Michal Kawecki wrote:
    [...]
    >+ > Otóż prowadzę firmę s.c. rozliczającą się książką przychodów-rozchodów.
    >+ Firma
    >+ > odnajmuje lokal pod biuro od żony współwłaściciela. Umowa najmu jest
    >+ corocznie
    >+ > powtarzana, na koniec roku księgowane jest pokwitowanie za odbiór należności
    >+ > za czynsz. W trakcie weryfikacji księgi za ubiegłe lata dopatrzyłem się
    >+ braku
    >+ > zaksięgowanej wpłaty należności za rok 1999.
    >+ >
    >+ > W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem
    >+ lokalu
    >+ > w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten koszt w
    >+ > koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na koniec
    >+ 1999
    >+ > roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?

    Nie wiem czy pytanie Orki (do mnie, kiedy pytałem jak rozliczyć
    styczniowy telefon) pt. "a stosujesz księgowanie kasowe czy
    memoriałowe ?" nie ma czasem zastosowania !

    >+ > I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca na
    >+ > zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi
    >+ > ewidencji VAT?

    IMHO tyle samo co w "drugą stronę", czyli przeważnie 5 lat (tyle
    czasu masz przechowywać dokumentację i tyle upływa do przedawnienia:
    różnica wskutek której czas "przechowywania" jest nieco krótszy
    od przedawnienia - czyli możesz "umknąć" - była tu ostatnio wałkowana)

    >+ Sprawa co prawda straciła status "pilnej", jednak w dalszym ciągu uprzejmie
    >+ dopraszam się odpowiedzi, nawet jeśli pytanie wygląda w Waszych oczach na
    >+ bardzo lamerskie.

    Nie mam przekonania co do "Wyglądania na lamerskie" :)
    Codziennie płatności sprzed dwu lat nie księgujemy ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd


  • 4. Data: 2002-02-26 11:34:11
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał
    w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0202252305460.2456-100000@irys.st
    anpol.com.pl...
    > On Mon, 25 Feb 2002, Michal Kawecki wrote:
    > [...]
    > >+ >
    > >+ > W związku z tym mam pytanie: czy mogę zaksięgować należność za wynajem
    > >+ lokalu
    > >+ > w roku 1999 z datą dokumentu np. 01.01.2002 roku, tzn. wciągnąć ten
    koszt w
    > >+ > koszty roku bieżącego? Czy też powinienem wciągnąć go w księgę na
    koniec
    > >+ 1999
    > >+ > roku i ew. złożyć korektę deklaracji podatkowej za rok 1999?
    >
    > Nie wiem czy pytanie Orki (do mnie, kiedy pytałem jak rozliczyć
    > styczniowy telefon) pt. "a stosujesz księgowanie kasowe czy
    > memoriałowe ?" nie ma czasem zastosowania !
    >
    To jak, mam przystawić stempelek "Wpłynęło 01.01.2002" i zaksięgować?
    A'propos metody księgowania: ja z reguły wprowadzam dokumenty z datą ich
    wystawienia, ale robię wyjątek dla dokumentów które wpływają po zamknięciu
    księgi za miesiąc poprzedni - wtedy oznaczam je jw. i księguję w następnym
    miesiącu. Czy to jest prawidłowe?

    > >+ > I pytanie ogólniejszej natury: jaki okres czasu przewiduje ustawodawca
    na
    > >+ > zaksięgowanie zaległych kosztów, które nie są kosztami podlegającymi
    > >+ > ewidencji VAT?
    >
    > IMHO tyle samo co w "drugą stronę", czyli przeważnie 5 lat (tyle
    > czasu masz przechowywać dokumentację i tyle upływa do przedawnienia:
    > różnica wskutek której czas "przechowywania" jest nieco krótszy
    > od przedawnienia - czyli możesz "umknąć" - była tu ostatnio wałkowana)
    >
    Czy mógłbyś poddać mi choć fragment tematu tego wątku?

    > >+ Sprawa co prawda straciła status "pilnej", jednak w dalszym ciągu
    uprzejmie
    > >+ dopraszam się odpowiedzi, nawet jeśli pytanie wygląda w Waszych oczach na
    > >+ bardzo lamerskie.
    >
    > Nie mam przekonania co do "Wyglądania na lamerskie" :)
    > Codziennie płatności sprzed dwu lat nie księgujemy ;) !
    >
    A już myślałem, że jest wprost przeciwnie i dlatego nikt mi nie odpowiada ;-).
    --
    Pozdrawiam

    Michał Kawecki
    k...@2...pl


  • 5. Data: 2002-02-27 22:32:45
    Temat: Re: Ksiegowanie zaleglych kosztow
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0202252305460.2456-100000@irys.
    stanpol.com.pl...
    > Nie wiem czy pytanie Orki (do mnie, kiedy
    pytałem jak rozliczyć
    > styczniowy telefon) pt. "a stosujesz księgowanie
    kasowe czy
    > memoriałowe ?" nie ma czasem zastosowania !

    A coś więcej na temat tych sposobów księgowania ?

    Sark

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1