  • 1. Data: 2007-01-25 12:55:11
    Temat: Koszty zalozenia Sp. z o.o. sa kosztem ?
    Od: "Kazik" <k...@w...pl>

    Pytanie jak w temacie:
    czy koszty zalozenia spolki z o.o. (akt notarialny, podatek od CCP, zgloszenie
    VAT itp) moga byc kosztem w tej nowopowstalej spolce ?
    Niestety nie moge namierzyc nigdzie takiej informacji...

  • 2. Data: 2007-01-25 17:36:03
    Temat: Re: Koszty zalozenia Sp. z o.o. sa kosztem ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie jak w temacie:
    > czy koszty zalozenia spolki z o.o. (akt notarialny, podatek od CCP,
    > zgloszenie
    > VAT itp) moga byc kosztem w tej nowopowstalej spolce ?

    Akt notarialny i CCP nie może, chyba że kosztem wspólników.
    Reszta już tak, bo to koszty spółki w organizacji.

  • 3. Data: 2007-01-26 13:03:49
    Od: "Kazik" <k...@w...pl>

    > Akt notarialny i CCP nie może, chyba że kosztem wspólników.
    > Reszta już tak, bo to koszty spółki w organizacji.

    Szkoda bo to w sumie niemale koszty sa, wiec jesli zalozycielem sa osoby
    fizyczne to chyba nie odlicza tego sobie w zaden sposob, zgaduje ze jesli
    zalozycielem jest inna spolka to jak najbardziej ?
    A z drugiej strony notariusz moze wystawic fakture na taka spolke i podobno
    (informacje niesprawdzone) jest tak od niedawna wiec moze cos sie jednak
    zmienilo w tej kwestii ostatnimi czasy ?

  • 4. Data: 2007-01-26 20:45:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Szkoda bo to w sumie niemale koszty sa, wiec jesli zalozycielem sa osoby
    > fizyczne to chyba nie odlicza tego sobie w zaden sposob

    Jeśłi prowadzą działalność i rozwijąją ją w spółkę to dlaczego nie?

    >, zgaduje ze jesli
    > zalozycielem jest inna spolka to jak najbardziej ?

    Jasne.

    > A z drugiej strony notariusz moze wystawic fakture na taka spolke i
    > podobno
    > (informacje niesprawdzone) jest tak od niedawna wiec moze cos sie jednak
    > zmienilo w tej kwestii ostatnimi czasy ?

    W sensie że nie bardzo wypada odliczać nie swoje koszty raczej mało...

  • 5. Data: 2007-01-26 22:21:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jan 2007, Kazik wrote:

    > Szkoda bo to w sumie niemale koszty sa, wiec jesli zalozycielem sa osoby
    > fizyczne to chyba nie odlicza tego sobie w zaden sposob,

    Ależ odliczą.
    W momencie sprzedaży udziałów lub rozwiązywania spółki konkretnie!
    Na mój gust byłoby sprawiedliwie, jakby mogli odliczyć sobie takie koszty
    od dywidendy (jako podstawy podatku) - bo w końcu *po to* (żeby dostać
    dywidendę) zgodnie z ideą spółki handlowej dokonuje się owych wydatków.

    Ale ustawodawca niestety chciał inaczej - art. 30a:
    6. Zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-4
    oraz pkt 6, 8 i 9, pobiera się bez pomniejszania przychodu
    o koszty uzyskania.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-07-03 13:36:04
    Od: "kazik" <k...@w...pl>

> [...]
    > VAT itp) moga byc kosztem w tej nowopowstalej spolce ?
    > Niestety nie moge namierzyc nigdzie takiej informacji...

    sam sobie odpowiem :) moze komus sie przyda:

    http://podatki.pl/artykuly/13_42.htm?idDzialu=13&idA
    rtykulu=42

    "Wydatki organizacyjne przy zakładaniu spółki są KUP

    Koszty organizacji osoby prawnej, a więc koszty poniesione przy zakładaniu
    spółki, a są to: opłata notarialna, opłata skarbowa, adwokacka (radcowska),
    stanowią koszt bytu prawnego spółki i stanowią koszt uzyskania przychodów, o
    którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych &#8212;
    orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.
    "