  • 1. Data: 2002-09-02 12:49:14
    Temat: Koszty uzuskania przychodu
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Sprawa wygląda tak:

    Pracownik jest na chrobowym od paru miesięcy. Z dniem 31 sierpnia jest
    zwolniony zgodnie z art 30 § 1 PKT.2- PRZEZ OŚWIADCZENIE JEDNEJ ZE STRON Z
    ZACHOWANIEM OKRESU WYPOWIEDZENIA.

    Pracownikowi jest wypłacany ekwiwalent za urlop. Moje pytanie:
    Czy liczyć mu koszty uzyskania przychodu, czy też nie?

    Pozdrawiam

    Damir

    --
    Biuro Rachunkowe "DAMIR"
    d...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-09-02 13:22:01
    Temat: Re: Koszty uzuskania przychodu
    Od: "mmmm" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik "Damir" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pracownikowi jest wypłacany ekwiwalent za urlop. Moje pytanie:
    > Czy liczyć mu koszty uzyskania przychodu, czy też nie?

    nie, nie poniosl zadnych kosztow, aby ten przychod uzuskac. Poza tym zwykle
    wyplaca sie ten ekwiwalent z pensja i kosztow sie nie podwaja.
    magda

  • 3. Data: 2002-09-02 22:28:19
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "mmmm" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zwykle
    > wyplaca sie ten ekwiwalent z pensja i kosztow sie nie podwaja.

    Damir napisał(ła?), że pracownik jest na kilkumiesięcznym chorobowym, więc
    pewnie nie otrzymał wynagrodzenia ale zasiłek i koszty mu nie przysługiwały,
    bo zasiłek chorobowy nie jest przychodem ze stosunku pracy.

    Natomiast ekwiwalent za urlop jest przychodem ze stosunku pracy, czyli IMHO
    przysługują mu koszty uzyskania. "Przysługują" mu także wszystkie składki
    ZUSowskie.

    Ryszard

  • 4. Data: 2002-09-03 08:34:20
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard G." napisał w wiadomości

> [...]
    IMHO
    > przysługują mu koszty uzyskania. "Przysługują" mu także wszystkie składki

    Z tymi kosztami to nie miałbym wątpliwości gdyby pracownik pracował chociaż
    jeden dzień w tym miesiącu. Ale skoro nie pracuje...

    Czyli na liście płac mam policzyć koszty uzyskania przychodu. Ekwiwalent mam
    opodatkować i ozusować?

    Damir