  • 1. Data: 2003-01-08 12:27:53
    Temat: Koszty-samochod
    Od: "Lilka" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    DG platnik VAT
    Chce w koszty wliczyc wydatki zwiazane z uzywaniem samochodu prywatnego
    (auto nie jest w ST)
    Wiem, ze od faktur za paliwo nie moge odliczyc vatu wiec cala sume wpisuje
    sie w koszty a jak jest z innymi rachunkami np. za myjnie, naprawy, czesci.
    Czy w koszty wpisuje sie cala kwote czy wartosc netto a vat traktowac jako
    naliczony?

    Lilka

  • 2. Data: 2003-01-08 13:19:08
    Temat: Re: Koszty-samochod
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lilka" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    czesci.
    > Czy w koszty wpisuje sie cala kwote czy wartosc netto a vat traktowac jako

    jak nie jest ST to koszty sumuje sie i do wysokosci limitu "kilometrowki"
    wpisuje w koszty. VAT od paliwa oczywisce tez, teszte "watow" nie

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-09 10:56:33
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Czyli reasumujac, bo tez "wdrazam sie" w ten problem;
    jesli wszystkie ponizesze wartosci mieszcza sie w kilometrowce to:
    - FVAT za paliwo w koszty - wartosc brutto, bo VATu nie mozna odliczac, ale
    ksiegowac faktury jako takie?
    - FAVT za myjnie itp. w kilometrowke netto, a VAT odliczam
    - ubezpieczenia w kilometrowke wartosc brutto

    Bede wdzieczna za odpowiedz.

    Aga

  • 4. Data: 2003-01-09 11:46:57
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Inf <i...@n...us> wrote:
    > Czyli reasumujac, bo tez "wdrazam sie" w ten problem;
    > jesli wszystkie ponizesze wartosci mieszcza sie w kilometrowce to:

    Czy się mieszczą czy nie to w kilometrówkę.Na koniec m-ca Ci wyjdzie czy
    się załapały na koszty czy nie.

    > - FVAT za paliwo w koszty - wartosc brutto, bo VATu nie mozna odliczac,
    > ale ksiegowac faktury jako takie?

    Gdzie Ty chcesz księgować?

    > - FAVT za myjnie itp. w kilometrowke netto, a VAT odliczam
    > - ubezpieczenia w kilometrowke wartosc brutto

    Tak

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-09 12:42:31
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Jacek wrote:

    > Gdzie Ty chcesz księgować?

    Chodzi mi o ewidencje tych faktur, w jaki sposob je zatem ewidencjonuje -
    wybacz poczatkujacej dziwne pytania.

    Inf

  • 6. Data: 2003-01-09 14:53:29
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Inf <i...@n...us> wrote:
    > Chodzi mi o ewidencje tych faktur, w jaki sposob je zatem
    ewidencjonuje -
    > wybacz poczatkujacej dziwne pytania.

    Jak wiesz co to kilometrówka to właśnie tam.Te z których możesz odliczyć
    VAT do ewidencji VAT i kilometrówki (netto),a te bez możliwości
    odliczenia VAT tylko do kilometrówki(brutto)

  • 7. Data: 2003-01-09 15:08:52
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Wielkie dzieki!