  • 1. Data: 2003-05-08 14:06:12
    Temat: Korekta PIT-5 a "czynny żal"
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Dość pospiesznie wypełniałam ostatni pit-5 i machnęłam się przu ub. zdrow.
    Odpisałam sobie od podatku całość ubezp. a nie ustawowe 7,75%, co dało
    "stratę w budżecie państwa" w wysokości całych 3,10 zł. Zawsze w przypadku
    takich drobnych pomyłek udawało mi się to poprawić w US (pani dzwoniła do
    mnie że jest taka to a taka pomyłka i żeby to u niej poprawić). Co prawda
    zdarzyło mi sie to ze dwa razy i zawsze na moją niekorzyść, więc jakby inna
    ranga czynu. Ale teraz mam dylemat, idąc z korektą tego pit-u brać ze sobą
    jakieś wyjaśnienie na piśmie (tzw. "czynny żal")? Może ktoś już był w
    podobnej sytuacji?
    Trochę to śmieszne przy takiej kwocie (a podatek był niczego sobie), ale
    wolałabym nie podpaść (ani w jedną ani w drugą stronę).
    Graszka.

  • 2. Data: 2003-05-08 15:18:26
    Temat: Re: Korekta PIT-5 a "czynny żal"
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Graszka wrote:
> [...]
    > Trochę to śmieszne przy takiej kwocie (a podatek był niczego sobie),
    > ale wolałabym nie podpaść (ani w jedną ani w drugą stronę).

    zrób korektę i daj sobie spokój z "czynnymi żalami"

    pozdrowienia
    galis

  • 3. Data: 2003-05-08 22:53:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2003, Graszka wrote:

> [...]
    >+ ranga czynu. Ale teraz mam dylemat, idąc z korektą tego pit-u brać ze sobą
    >+ jakieś wyjaśnienie na piśmie (tzw. "czynny żal")?
    [...]
    >+ Trochę to śmieszne przy takiej kwocie (a podatek był niczego sobie),

    Ja bym odżałował. Kartka papieru jest tańsza niż ew. wezwanie
    "w charakterze podejrzanego o uszczuplenie" (znaczy: strata czasu).
    Dura lex...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-05-09 06:29:22
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > Ja bym odżałował. Kartka papieru jest tańsza niż ew. wezwanie
    > "w charakterze podejrzanego o uszczuplenie" (znaczy: strata czasu).
    > Dura lex...
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Bez przesady, no ale w sumie zależy od US, z tymi z którymi ja miałem i mam
    styczność był nie raz składane korekty i się nikt nie bawił w "czynny żal"
    i żadnych wezwań nie było, ale w sumie racja nic nie szkodzi coś naskrobać
    na kartce.
    Tylko tak mi teraz do głowy przyszło czy oni w US nie mają juz dość stosu
    karteluszek o tej samej treści "wyrażam czynny zal...." - Ja bym miał :)

    pozdrowienia
    galis

  • 5. Data: 2003-05-09 07:06:12
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > karteluszek o tej samej treści "wyrażam czynny zal...." - Ja bym miał :)

    Ale to powaznei sie tak pisze, tzn. doslownie trzeba
    to formulowac w slowa "wyrażam czynny zal...."?
    Myslalem, ze to jakas przenosnia, i ze sie pod tym kryje
    jakas inna czynno-żalowa czynnosci, np. bukiet 120 róż dla
    urzedniczki :-))))

    latet

  • 6. Data: 2003-05-09 07:27:24
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > Ale to powaznei sie tak pisze, tzn. doslownie trzeba
    > to formulowac w slowa "wyrażam czynny zal...."?
    > Myslalem, ze to jakas przenosnia,

    to dobrze myślałeś :)

    > i ze sie pod tym kryje
    > jakas inna czynno-żalowa czynnosci, np. bukiet 120 róż dla
    > urzedniczki :-))))

    albo 0,5l dla naczelnika :)

    > latet

    galis

  • 7. Data: 2003-05-09 08:51:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Galis wrote:
    [...]
    >+ Bez przesady, no ale w sumie zależy od US, z tymi z którymi ja miałem i mam
    >+ styczność był nie raz składane korekty i się nikt nie bawił w "czynny żal"

    A kiedy te korekty były składane ?
    Bo przypomnę że przepis o ochronie sprawcy przestępstwa
    lub wykroczenia który przyznał się składając korektę został
    usunięty z Ordynacji na dzień 1.I.2003 r.
    Wcześniej byłeś chroniony z mocy prawa.
    BTW: owszem, składałem już korektę w wyjasnieniem :[ ale bez
    czynnego żalu :), bo błąd był na moją niekorzyść.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-09 08:59:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Galis wrote:

    >+
    >+ > Ale to powaznei sie tak pisze, tzn. doslownie trzeba
    >+ > to formulowac w slowa "wyrażam czynny zal...."?
> [...]

    A z ciekawości: jakie to sformułowanie proponujesz żeby być *pewnym*
    że da się przed każdym sądem obronić ?
    Bo w różnych przykładach jest właśnie łopatologicznie - czyli
    dosłownie.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-05-09 11:17:53
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Dzisiaj znalazłam w Poradniku Podatnika (wyd.Wiedza i Praktyka aktualizacja
    kwiecień/maj 2003) wzór takiego "czynnego żalu". Nazywa się to
    "Zawiadomienie" i zawiera opis winy i prośbę o niewszczynanie postępowania
    karnego skarbowego. Brrr...
    Dzisiejsza Prawna pisze natomiast o nowelizacji ustawy VAT i o przywróceniu
    niekarania w przypadku składania korekty deklaracji. Rozumiem, że
    obowiązywanie rozpoczyna się z dniem ogłoszenia drukiem w Dz.U.?
    Pozdraw, Graszka

  • 10. Data: 2003-05-09 11:22:01
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karnego skarbowego. Brrr...
    > Dzisiejsza Prawna pisze natomiast o nowelizacji ustawy VAT

    Sorry, oczywiście nie Ustawy o VAT ale Ordynacji Podatk.
    Graszka