  • 1. Data: 2003-10-14 10:52:01
    Temat: Kontrola skarbowa( trochę długie )
    Od: Mieczysław Kliś <mklis<antyspam>@bim.home.pl>

    Witam
    Korzystam z grupy od niedawna ( biernie ).
    Mam taką sprawę:
    W 1999-2000 UKS prowadził kontrolę mojej DG w zakresie podatku
    dochodowego i Vat za lata 1977 i 1988 ( odreębne postępowania - ten sam
    inspektor).
    W wyniku kontroli wydano cztery decyzje ( VAT I Pod Doch OF) .
    Od tych decyzji odwołałem się do Izby Skarbowej, która ( dopiero ) w
    lutym br ( 2003) uchyliła wszstkie decyzje i skierowała je do ponownego
    rozpoznania.
    Kilka dni temu otrzymałem pocztą za potwierdzeniem odbioru Upoważnienia
    do kontroli w zakresie objętym uchylonymi decyzjami.
    Pytanie moje dotyczy czy mam uważać, że kontrola się rozpoczęła ( brak
    jakiegokolwiek kontaktu ze strony upoważnionego inspektora.
    Wątpliwości czy jest rozpoczęta kontrola powstały w związku z zapisami :

    art 13 Ustawy o kontroli skarbowej:
    <cyt> Art. 13. 1. Wszczęcie postępowania kontrolnego, z zastrzeżeniem
    art. 284a ustawy - Ordynacja podatkowa, następuje w formie
    postanowienia.
    2. Datą wszczęcia postępowania kontrolnego jest dzień doręczenia
    kontrolowanemu postanowienia o wszczęciu postępowania kontrolnego, z
    zastrzeżeniem art. 284a ustawy - Ordynacja podatkowa. <koniec cyt>

    art 284 par 1 Ordynacji podatkowej:
    <cyt>Art. 284. § 1. Wszczęcie kontroli podatkowej, z zastrzeżeniem art.
    284a § 1, następuje przez doręczenie kontrolowanemu upoważnienia do jej
    przeprowadzenia oraz okazanie legitymacji służbowej lub dowodu
    osobistego, jeżeli kontrolujący nie ma obowiązku posiadania
    legitymacji.< koniec cyt>

    Jak interpretować te przepisy - czy nastąpiło już wszczęcie postępowania
    kontrolnego, czy mam jeszcze otrzymać postanowienie, o którym mowa w
    art.13 Ustawy o KS.

    Jeżeli nastąpiło - to co z zapewnieniem czynnego udziału kontrolowanego
    w postępowaniu kontrolnym ( art.285 OP ).

    Mieczysław Kliś