  • 1. Data: 2006-07-08 02:20:32
    Temat: Konto osobiste zagranica
    Od: "Romik" <...@w...pl>

    Podobno w swietle aktualnie obowiazujacych przepisow moge bez problemu
    zalozyc sobie konto osobiste zagranica. Czy to prawda?

    Czy musze o tym informowac jakis urzad?

    Jak wyglada taka procedura w praktyce?

    Czy musze mieszkac w danym kraju, czy wystarczy, ze wyskocze na jeden dzien
    na przyklad do Pragi, pojde do dowolnego banku i powiem "chce miec u was
    konto" ?

    Jakie dokumenty powinienem ze soba zabrac?

  • 2. Data: 2006-07-08 02:49:03
    Temat: Re: Konto osobiste zagranica
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Romik wrote:
    > Podobno w swietle aktualnie obowiazujacych przepisow moge bez problemu
    > zalozyc sobie konto osobiste zagranica. Czy to prawda?

    tak

    > Czy musze o tym informowac jakis urzad?
    nie

    > Jak wyglada taka procedura w praktyce?

    jak procedura zakładania konta w banku.

    > Czy musze mieszkac w danym kraju, czy wystarczy, ze wyskocze na jeden dzien
    > na przyklad do Pragi, pojde do dowolnego banku i powiem "chce miec u was
    > konto" ?
    zależy od banku

    > Jakie dokumenty powinienem ze soba zabrac?

    paszport.

  • 3. Data: 2006-07-10 08:23:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > tak

    Proszę o podstawę prawną. Bo ja znalazłem tylko:

    Ustawa z dnia 27.07.2002 r. Prawo dewizowe
    Art. 9. Ograniczeniom podlega:
    4) wywóz, wysyłanie oraz przekazywanie przez rezydentów do krajów
    trzecich krajowych lub zagranicznych środków płatniczych, z
    przeznaczeniem na podjęcie lub rozszerzenie w tych krajach działalności
    gospodarczej, z wyłączeniem działalności polegającej na bezpośrednim
    świadczeniu usług, w wykonaniu zawartej umowy oraz działalności
    polegającej na promocji i reklamie działalności gospodarczej
    prowadzonej przez rezydenta w kraju,
    9) otwieranie przez rezydentów, zarówno bezpośrednio, jak i za
    pośrednictwem innych podmiotów, rachunków w bankach i oddziałach
    banków, mających siedzibę w krajach trzecich, z wyjątkiem ich
    otwierania w czasie pobytu w tych krajach, a także w związku z
    działalnością określoną w pkt 4, z zastrzeżeniem nieutrzymywania takich
    rachunków dłużej niż 2 miesiące od zakończenia pobytu lub działalności,

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3.09.2002 r. w sprawie ogólnych
    zezwoleń dewizowych
    § 3. Zezwala się na:
    5) nabywanie przez rezydentów w krajach BIT:
    a) nieruchomości położonych w krajach BIT oraz praw na takich
    nieruchomościach na potrzeby działalności gospodarczej, podejmowanej
    lub prowadzonej w tych krajach,
    b) udziałów i akcji w spółkach mających siedzibę w krajach BIT, a
    także obejmowanie udziałów i akcji w takich spółkach,
    c) jednostek uczestnictwa w funduszach zbiorowego inwestowania,
    mających siedzibę w krajach BIT,
    d) dłużnych papierów wartościowych o rocznym lub dłuższym terminie
    wykupu, wyemitowanych bądź wystawionych przez nierezydentów z krajów
    BIT;
    9) zbywanie przez rezydentów w krajach trzecich:
    a) papierów wartościowych udziałowych oraz papierów wartościowych
    dłużnych o rocznym lub dłuższym terminie wykupu,
    b) jednostek uczestnictwa w funduszach zbiorowego inwestowania,
    10) otwieranie przez rezydentów rachunków w bankach i oddziałach banków
    mających siedzibę w krajach BIT, w związku z czynnościami, o których
    mowa w pkt 5 lit. b-d, oraz w krajach trzecich, w związku z
    czynnościami, o których mowa w pkt 9;

    Ja w tym zestawie nie widzę ogólnego zezwolenia dewizowego na
    zakładanie rachunków bez ograniczeń.

    Może się mylę, ale chciałbym zobaczyć czarno na białym odpowiedni
    przepis.