  • 1. Data: 2002-05-30 11:08:24
    Temat: Konto firmowe a podatek od odsetek ?
    Od: nick <n...@g...pl>

    Witam
    Posiadam konto firmowe - zauwazylem jednak niedawno ze nie
    sa pobierane oplaty od odsetek (w przeciwienstwie od konta
    prywatnego). Jak wyglada sprawa odprowadzania podatku od
    odsetek z takiego konta?
    Czy to czasem nie jest rozwiazane w inny sposob w
    odroznieniu od konta prywatnego - prosze o pomoc
    Nick

  • 2. Data: 2002-05-30 11:25:57
    Temat: Re: Konto firmowe a podatek od odsetek ?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    U?ytkownik nick <n...@g...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisa?:s...@4...com..
    .
    > Witam
    > Posiadam konto firmowe - zauwazylem jednak niedawno ze nie
    > sa pobierane oplaty od odsetek (w przeciwienstwie od konta
    > prywatnego).

    I tak ma byc

    Jak wyglada sprawa odprowadzania podatku od
    > odsetek z takiego konta?

    Odsetki wykazujesz jako przychód z DG - wpisujesz do KPiR

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-30 12:17:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, nick wrote:

> [...]
    >+ sa pobierane oplaty od odsetek (w przeciwienstwie od konta
    >+ prywatnego). Jak wyglada sprawa odprowadzania podatku od

    Nie napisałeś jak się rozliczasz. KPiR lub ryczałt - płacisz
    przecież już podatek raz ! (bo odsetki to twój dochód).
    A "karciarze" chyba są górą... :) Wie ktoś na pewno ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (nietstey KPiR, czyli z p. widzenia odsetek żaden biznes :()

  • 4. Data: 2002-05-30 12:40:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 30 May 2002 13:08:24 +0200), nick
    <n...@g...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >odsetek z takiego konta?
    >Czy to czasem nie jest rozwiazane w inny sposob w
    >odroznieniu od konta prywatnego - prosze o pomoc

    Oczywiście. Odsetki z konta wpisujesz w księgi sam. Podobnie jak
    koszty konta (prowizje za przelewy, za utrzymanie itp.). Jest to
    korzystniejsze rozwiązanie, bo przecież masz różne koszty, a nie tylko
    bankowe, więc odestki równoważą się z nimi...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-05-30 12:58:58
    Od: Michal <j...@s...waw.pl>

    >I tak ma byc
    >
    > Jak wyglada sprawa odprowadzania podatku od
    >
    >Odsetki wykazujesz jako przychód z DG - wpisujesz do KPiR

    to jest niby jasne, ale ja nie wpisuje w ksiazke ani odsetek jako
    przychod, ani oplat za prowadzenie konta jako koszt /koszta sa zawsze
    wieksze/. Chyba nie jest to zbytnio ryzykowne /zwlaszcza, ze ani
    jedno, ani drugie nie przekracza 1% obrotow/?
    Michal H. Chrominski <m...@s...waw.pl>
    GG# 3388 ICQ# 21895620 Warszawa

  • 6. Data: 2002-05-30 14:42:06
    Od: nick <n...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2002 14:17:47 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisal(-a):

    > Nie napisałeś jak się rozliczasz. KPiR lub ryczałt - płacisz
    >przecież już podatek raz ! (bo odsetki to twój dochód).
    > A "karciarze" chyba są górą... :) Wie ktoś na pewno ?
    KPiR - co teraz bo zglupialem (jedni pisza zeby wpisywac,
    drudzy ze niekoniecznie)
    :)
    Nick

  • 7. Data: 2002-05-30 15:25:31
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik nick <n...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@4...com..
    .

    > KPiR - co teraz bo zglupialem (jedni pisza zeby wpisywac,
    > drudzy ze niekoniecznie)
    > :)

    Zdecydowanie wpisywać

    Orka

  • 8. Data: 2002-05-30 17:32:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, nick wrote:
    [...]
    >+ KPiR - co teraz bo zglupialem (jedni pisza zeby wpisywac,
    >+ drudzy ze niekoniecznie)

    Przecież przegłosowano ;) że wpisywać :)
    Weź na logikę: masz przychód ? Związany z kontem ?
    A konto związane z DG ? No to masz odpowiedź :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-30 17:35:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, Michal wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wieksze/. Chyba nie jest to zbytnio ryzykowne /zwlaszcza, ze ani
    >+ jedno, ani drugie nie przekracza 1% obrotow/?

    Dla ścisłości: rozp.ds.KPiR mówi o 0,25% jako "rzetelnym".
    A ja bym tam głowy nie dał czy wszystko inne mam "rzetelnie" :]
    BTW: wpisuję dochód z odsetek i koszty prowadzenia (łacznie
    za miesiąc) w jednej linijce, co się ma papier marnować ;) !
    *Myślę* że może być (opis: dochody i koszty prow. konta)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-31 13:38:40
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Uzytkownik "nick" <n...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > odsetek z takiego konta?
    > Czy to czasem nie jest rozwiazane w inny sposob w
    > odroznieniu od konta prywatnego - prosze o pomoc

    Nie mylmy pojec. Odsetki bankowe od srodków na koncie sa operacja
    finansowa-jest to przychód,wpis do kol. 8 KPiR. Oplaty i prowizje bankowe sa
    kosztami za usluge swiadczona przez bank-wpis do kol. 14 KPiR. Nie mozna
    tych dwóch wpisów kompensowac. To tak jakby zakup towarów za 1000,00
    skompensowac ze sprzedaza srodka trwalego za 700,00 temu samemu
    kontrahentowi i wpisac 300,00 do kol. 10 KPiR. Iwona