-
1. Data: 2005-04-11 23:13:11
Temat: Komputer w firmie...
Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>
Witam
Prowadzę mała firmę komputerową do tej pory głównie usługi w postaci serwisu
sprzętu a obecnie troche zmieniłem profil i w związku z tym mam kilka
problemów księgowych do rozwiązania.
Do tej pory nie posiadałem komputera firmowego a całą papierkową robotę
wpisywałem do papierowych ewidencji VAT/sprzedaży/KPiR/przebiegu pojazdu.
Posiadam zaksięgowane jako koszty dokumenty zakupu podzespołów
komputerowych. Podzespołów tych używałem do diagnozy usterek sprzętu więc
potraktowałem je tak jakby narzędzia do wykonywania napraw. Niektóre z tych
podzespołów uległu uszkodzeniu i nie wiem co z nimi zrobić żeby nie leżały
mi w firmie a w razie kontroli żeby nikt się nie czepiał...
Z pozostałych sprawnych podzespołów chciałbym utworzyć teraz komputer,
którego będę używał na potrzeby firmy.
Wszystkie podzespoły mają ponad pół roku a niektóre nawet 2 lata ale do
kompletnego komputera będę musiał jeszcze kilka dokupić...
Jak mam to wszystko zrobić żeby było zgodnie z prawem i nie sprawiło mi w
przyszłości kłopotów?
--
Mariusz
KPiR, VAT, memoriał
-
2. Data: 2005-04-12 06:27:27
Temat: Re: Komputer w firmie...
Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>
"Manius" <k...@t...poczta.onet.pl> wrote in message
news:d3f0kk$5jg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Posiadam zaksięgowane jako koszty dokumenty zakupu podzespołów
> komputerowych. Podzespołów tych używałem do diagnozy usterek sprzętu więc
> potraktowałem je tak jakby narzędzia do wykonywania napraw. Niektóre z
> tych
> podzespołów uległu uszkodzeniu i nie wiem co z nimi zrobić żeby nie leżały
> mi w firmie a w razie kontroli żeby nikt się nie czepiał...
Odpowiem ci, bo sam mam ostatnio podobne problemy. Jednak nie traktuj moich
słów,
jako wyroczni.
Wrzucałeś te podzespoły do EST lub EW? Jeżeli nie, no to po prostu wyrzuć,
wszak
miały prawo się popsuć. Jak wpisałeś do EST to zrób likwidację środka
trwałego
(AFAIK dokument LT). Jak do EW do nie wiem...
> Z pozostałych sprawnych podzespołów chciałbym utworzyć teraz komputer,
> którego będę używał na potrzeby firmy.
> Wszystkie podzespoły mają ponad pół roku a niektóre nawet 2 lata ale do
> kompletnego komputera będę musiał jeszcze kilka dokupić...
Masz na nie faktury/rachunki? Jeżeli tak, to najlepiej dokupujesz brakujące
części, robisz
protokół wytworzenia środka trwałego, na podstawie tego wystawiasz dokument
OT
i ewidencjonujesz środek trwały. Jeżeli koszt takiego komputera będzie
poniżej 3500zł netto
to amortyzujesz jednorazowo.
Jakkolwiek, jeżeli koszt kompa będzie poniżej 3500zł to nie musisz go
uznawać za ST, to jest
to jednak IMO najlepsze wyjście.
Jeżeli nie masz faktur na te stare części to możesz sporządzić własną wycenę
na podstawie
cen rynkowych. Dołącz do protokołu wytworzenia jakieś cenniki części i na
podstawie tego
wylicz.
I przejrzyj archiwum grupy - całkiem sporo podobnych tematów się już
pojawiało.
--
Fasola sibom sibom