  • 1. Data: 2005-04-11 23:13:11
    Temat: Komputer w firmie...
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam
    Prowadzę mała firmę komputerową do tej pory głównie usługi w postaci serwisu
    sprzętu a obecnie troche zmieniłem profil i w związku z tym mam kilka
    problemów księgowych do rozwiązania.
    Do tej pory nie posiadałem komputera firmowego a całą papierkową robotę
    wpisywałem do papierowych ewidencji VAT/sprzedaży/KPiR/przebiegu pojazdu.
    Posiadam zaksięgowane jako koszty dokumenty zakupu podzespołów
    komputerowych. Podzespołów tych używałem do diagnozy usterek sprzętu więc
    potraktowałem je tak jakby narzędzia do wykonywania napraw. Niektóre z tych
    podzespołów uległu uszkodzeniu i nie wiem co z nimi zrobić żeby nie leżały
    mi w firmie a w razie kontroli żeby nikt się nie czepiał...
    Z pozostałych sprawnych podzespołów chciałbym utworzyć teraz komputer,
    którego będę używał na potrzeby firmy.
    Wszystkie podzespoły mają ponad pół roku a niektóre nawet 2 lata ale do
    kompletnego komputera będę musiał jeszcze kilka dokupić...

    Jak mam to wszystko zrobić żeby było zgodnie z prawem i nie sprawiło mi w
    przyszłości kłopotów?

    --
    Mariusz
    KPiR, VAT, memoriał

  • 2. Data: 2005-04-12 06:27:27
    Temat: Re: Komputer w firmie...
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > podzespołów uległu uszkodzeniu i nie wiem co z nimi zrobić żeby nie leżały
    > mi w firmie a w razie kontroli żeby nikt się nie czepiał...
    Odpowiem ci, bo sam mam ostatnio podobne problemy. Jednak nie traktuj moich
    słów,
    jako wyroczni.

    Wrzucałeś te podzespoły do EST lub EW? Jeżeli nie, no to po prostu wyrzuć,
    wszak
    miały prawo się popsuć. Jak wpisałeś do EST to zrób likwidację środka
    trwałego
    (AFAIK dokument LT). Jak do EW do nie wiem...

> [...]
    > Wszystkie podzespoły mają ponad pół roku a niektóre nawet 2 lata ale do
    > kompletnego komputera będę musiał jeszcze kilka dokupić...
    Masz na nie faktury/rachunki? Jeżeli tak, to najlepiej dokupujesz brakujące
    części, robisz
    protokół wytworzenia środka trwałego, na podstawie tego wystawiasz dokument
    OT
    i ewidencjonujesz środek trwały. Jeżeli koszt takiego komputera będzie
    poniżej 3500zł netto
    to amortyzujesz jednorazowo.

    Jakkolwiek, jeżeli koszt kompa będzie poniżej 3500zł to nie musisz go
    uznawać za ST, to jest
    to jednak IMO najlepsze wyjście.

    Jeżeli nie masz faktur na te stare części to możesz sporządzić własną wycenę
    na podstawie
    cen rynkowych. Dołącz do protokołu wytworzenia jakieś cenniki części i na
    podstawie tego
    wylicz.

    I przejrzyj archiwum grupy - całkiem sporo podobnych tematów się już
    pojawiało.

    --
    Fasola sibom sibom