eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKlient nie odebrał towaru - co z paragonem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2007-02-08 11:49:57
    Temat: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
    płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
    się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
    KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?
    --
    Samotnik


  • 2. Data: 2007-02-08 13:10:24
    Temat: Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>


    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnesm3na.q2s.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
    > Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
    > płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
    > się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
    > KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?

    Myslę, że to Ci się przyda.
    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1924

    EWa



  • 3. Data: 2007-02-08 13:37:03
    Temat: Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
    > płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
    > się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
    > KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?

    A zapłacił już?


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 4. Data: 2007-02-08 14:11:20
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.02.2007 t <r...@o...pl> napisał/a:
    > Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    > napisa?(a):
    >
    >> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
    >> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
    >> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
    >> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
    >
    > A zap?aci? ju??

    Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
    odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)
    --
    Samotnik


  • 5. Data: 2007-02-08 15:20:21
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnesmc0d.246.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
    > Dnia 08.02.2007 t <r...@o...pl> napisał/a:
    >> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    >> napisa?(a):
    >>
    >>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
    >>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
    >>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
    >>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
    >>
    >> A zap?aci? ju??
    >
    > Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
    > odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)

    robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
    faktury


    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2007-02-08 19:21:57
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
    > korekte faktury

    A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl


  • 7. Data: 2007-02-08 19:24:34
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości
    news:eqft8m$6h4$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
    >> faktury
    >
    > A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....

    bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak samo
    jak z fakturą korygującą

    Pozdrawiam


  • 8. Data: 2007-02-09 09:56:55
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>


    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
    >>> korekte faktury
    >>
    >> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....
    >
    > bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak
    > samo jak z fakturą korygującą

    Moim zdaniem - nie.
    W linku, który podałem wyżej, wyraźnie napisano, że powinno się zaprowadzić
    osobny zeszyt zwrotów i każdorazowo opisać powody i okoliczności takiego
    zwrotu, tak by US nie miał powodów się czepiać. Czyli technicznie - koryguje
    się np. w KPiR i rejestrze VAT, ale taki zeszyt zwrotów jest niezbędny - dla
    własnego bezpieczeństwa na wypadek kontroli.
    W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
    klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
    takiego paragonu podnieść z lady.

    EWa



  • 9. Data: 2007-02-09 11:26:57
    Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał w
    wiadomości news:45cc4567$1@news.home.net.pl...
    > W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
    > klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
    > takiego paragonu podnieść z lady.

    we Włoszech niezabranie paragonu przez klienta jest przestępstwem
    a u nas w przypadku wysyłek dołączam zwrotke z poczty lub od firmy kurierskiej o
    nieodebraniu towaru
    a księguje jak korekte faktury

    Pozdrawiam

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1