-
1. Data: 2007-02-08 11:49:57
Temat: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?
--
Samotnik
-
2. Data: 2007-02-08 13:10:24
Temat: Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
news:slrnesm3na.q2s.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
.
> Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
> płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
> się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?
Myslę, że to Ci się przyda.
http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1924
EWa
-
3. Data: 2007-02-08 13:37:03
Temat: Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
napisał(a):
> Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
> płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
> się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?
A zapłacił już?
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
4. Data: 2007-02-08 14:11:20
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
Dnia 08.02.2007 t <r...@o...pl> napisał/a:
> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
> napisa?(a):
>
>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
>
> A zap?aci? ju??
Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)
--
Samotnik
-
5. Data: 2007-02-08 15:20:21
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
news:slrnesmc0d.246.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
.
> Dnia 08.02.2007 t <r...@o...pl> napisał/a:
>> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
>> napisa?(a):
>>
>>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
>>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
>>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
>>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
>>
>> A zap?aci? ju??
>
> Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
> odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)
robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
faktury
Pozdrawiam
-
6. Data: 2007-02-08 19:21:57
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>
Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
>
> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
> korekte faktury
A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....
--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
-
7. Data: 2007-02-08 19:24:34
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości
news:eqft8m$6h4$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
>> faktury
>
> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....
bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak samo
jak z fakturą korygującą
Pozdrawiam
-
8. Data: 2007-02-09 09:56:55
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
>>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
>>> korekte faktury
>>
>> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....
>
> bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak
> samo jak z fakturą korygującą
Moim zdaniem - nie.
W linku, który podałem wyżej, wyraźnie napisano, że powinno się zaprowadzić
osobny zeszyt zwrotów i każdorazowo opisać powody i okoliczności takiego
zwrotu, tak by US nie miał powodów się czepiać. Czyli technicznie - koryguje
się np. w KPiR i rejestrze VAT, ale taki zeszyt zwrotów jest niezbędny - dla
własnego bezpieczeństwa na wypadek kontroli.
W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
takiego paragonu podnieść z lady.
EWa
-
9. Data: 2007-02-09 11:26:57
Temat: Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem?
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał w
wiadomości news:45cc4567$1@news.home.net.pl...
> W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
> klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
> takiego paragonu podnieść z lady.
we Włoszech niezabranie paragonu przez klienta jest przestępstwem
a u nas w przypadku wysyłek dołączam zwrotke z poczty lub od firmy kurierskiej o
nieodebraniu towaru
a księguje jak korekte faktury
Pozdrawiam