  • 1. Data: 2005-09-19 08:50:00
    Temat: Kilka pytań o VAT
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    Witam
    1. Chciałem zapytać, czy obowiązuje tak jak kiedyś (miałem działalność kilka
    lat temu) odliczenie VATu na telefon w miesiącu w którym przypada termin
    płatności, a nie data wystawienia faktury. Czy nowa ustawa coś tu zmieniła?
    Jeśli tak to jak to wygląda przy rozliczeniu kwartalnym?
    2. Czy jak mam źle zrobioną deklarację VAT mogę zanieść do skarbówki nową
    skorygowaną deklarację, czy trzeba do tego dołączyć jakieś pismo??
    3. Czy w polu 57 deklaracji VAT-7 (F. Informacje dodatkowe, Kwota podatku
    naliczonego od piliw silnikowych, ..., która nie podlega odliczeniu) trzeba
    to wpisywać czy jest to dobrowolne? skoro dodatkowe
    4. Czy jest jakiś limit do którego mogę rozliczać się kwartalnie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-19 09:20:42
    Temat: Re: Kilka pytań o VAT
    Od: Krz <krz_bia@usun_to.poczta.onet.pl>

    ork10 wrote:
> [...]
    > płatności, a nie data wystawienia faktury. Czy nowa ustawa coś tu zmieniła?

    Nie zmieniło się

    > Jeśli tak to jak to wygląda przy rozliczeniu kwartalnym?

    Tak samo. Jeśli faktura z 20-ego września, a płatnośc np. 3-ego
    października to miesiącem rozliczenia VAT jest październik czyli juz
    następny kwartał.

    > 2. Czy jak mam źle zrobioną deklarację VAT mogę zanieść do skarbówki nową
    > skorygowaną deklarację, czy trzeba do tego dołączyć jakieś pismo??

    Zanosisz korektę VAT-7/7k i dłączasz wyjaśnienie dlaczego korekta, np.
    "Źle zaksięgowana faktura za telefon (w miesiącu wystawienia faktury
    zamiast w miesiącu wymagalności płatności)".

    > 3. Czy w polu 57 deklaracji VAT-7 (F. Informacje dodatkowe, Kwota podatku
    > naliczonego od piliw silnikowych, ..., która nie podlega odliczeniu) trzeba
    > to wpisywać czy jest to dobrowolne? skoro dodatkowe

    Głowy nie dam, ale wg mnie jeśli rozliczasz to paliwo to musisz.

    > 4. Czy jest jakiś limit do którego mogę rozliczać się kwartalnie?

    Jeśli używasz samochodu prywatnego to miesięcznie możesz rozliczyć tyle
    ile wynika Ci z przejechanych kilometrów w celach zarobkowych. Jeśli
    masz samochód na firmę to nie wiem.

    /Krz

  • 3. Data: 2005-09-19 10:54:09
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    Dzięki Krz za odpowiedź.

    > Jeśli używasz samochodu prywatnego to miesięcznie możesz rozliczyć tyle
    > ile wynika Ci z przejechanych kilometrów w celach zarobkowych. Jeśli masz
    > samochód na firmę to nie wiem.

    Chodziło mi tutaj o limit nie na samochód tylko ogólnie, czy jest jakiś
    limit
    do którego mogę rozliczać VAT kwartalnie, a powyżej muszę miesięcznnie.

  • 4. Data: 2005-09-19 12:48:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, ork10 wrote:

    > Chodziło mi tutaj o limit nie na samochód tylko ogólnie, czy jest jakiś
    > limit
    > do którego mogę rozliczać VAT kwartalnie, a powyżej muszę miesięcznnie.

    http://podatki.pl/bap1.php/110304.htm#d1
    +++
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    25) małym podatniku - rozumie się przez to podatnika podatku
    od towarów i usług:

    a) u którego wartoœć sprzedaży (wraz z kwotš podatku) nie
    przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty
    odpowiadajšcej równowartoœci 800 000 euro,
    b) prowadzšcego przedsiębiorstwo maklerskie, zarzšdzajšcego
    funduszami powierniczymi, będšcego agentem, zleceniobiorcš lub innš osobš
    œwiadczšcš usługi o podobnym charakterze, z wyjštkiem komisu - jeżeli
    kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzenia za wykonane usługi
    (wraz z kwotš podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym
    wyrażonej w złotych kwoty odpowiadajšcej równowartoœci 30 000 euro
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)