  • 1. Data: 2011-04-12 11:24:15
    Temat: Kasa od PZU
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    sąsiadka mnie zalała, PZU wypłaciło 225zł odszkodowania. Na prywatne
    konto. Zalanie było prywatnego mieszkania. Czy to jest jakoś opodatkowane?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-04-12 12:32:48
    Temat: Re: Kasa od PZU
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > sąsiadka mnie zalała, PZU wypłaciło 225zł odszkodowania. Na prywatne
    > konto. Zalanie było prywatnego mieszkania. Czy to jest jakoś opodatkowane?

    Nie.

    MJ

  • 3. Data: 2011-04-12 13:28:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/12/2011 6:24 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > sąsiadka mnie zalała, PZU wypłaciło 225zł odszkodowania. Na prywatne
    > konto. Zalanie było prywatnego mieszkania. Czy to jest jakoś opodatkowane?

    nie

  • 4. Data: 2011-04-12 16:00:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.04.2011 13:24), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > sąsiadka mnie zalała, PZU wypłaciło 225zł odszkodowania. Na prywatne
    > konto. Zalanie było prywatnego mieszkania. Czy to jest jakoś opodatkowane?

    Swoją drogą, notorycznie jesteś zamieszany w jakieś zalania. Raz ty, raz
    Ciebie ... :)

    p. m.

  • 5. Data: 2011-04-12 17:32:05
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 13:24:15 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > sąsiadka mnie zalała, PZU wypłaciło 225zł odszkodowania. Na prywatne
    > konto. Zalanie było prywatnego mieszkania. Czy to jest jakoś opodatkowane?

    Co do zasady opodatkowuje się dochody, a odszkodowanie to wyrównanie
    starty.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 6. Data: 2011-04-12 20:06:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/12/2011 12:32 PM, Mega wrote:

    > Co do zasady opodatkowuje się dochody, a odszkodowanie to wyrównanie
    > starty.

    co do zasady to wypłata odszkdowania jest wyrażnie wpisana jako
    zwolniona z opodatkowania, dlatego jesst zwolniona z opodatkowania.

    reszta twojej logiki niestety nie przytaje do rzeczywistosci fiskusowej.

  • 7. Data: 2011-04-13 06:35:15
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-12 18:00, mvoicem pisze:

    > Swoją drogą, notorycznie jesteś zamieszany w jakieś zalania. Raz ty, raz
    > Ciebie ... :)

    To jakas sciema, skoro zaplacili tylko ~200zl, znajoma za same "smugi"
    na suficie dostala ponad 1000zl

  • 8. Data: 2011-04-13 07:00:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.04.2011 18:00, mvoicem pisze:
    > (12.04.2011 13:24), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Swoją drogą, notorycznie jesteś zamieszany w jakieś zalania. Raz ty, raz
    > Ciebie ... :)

    Takie życie w blokowisku. Nade mną sąsiad, pode mną sąsiad....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-04-13 17:16:45
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 15:06:51 -0500, witek napisał(a):

    > co do zasady to wypłata odszkdowania jest wyrażnie wpisana jako
    > zwolniona z opodatkowania, dlatego jesst zwolniona z opodatkowania.
    >
    > reszta twojej logiki niestety nie przytaje do rzeczywistosci fiskusowej.

    Co do zasady to prawa podatkowe stosuje się literalnie, więc oczywiście
    musi być wpisane by mogło być zwolnione.
    Aczkolwiek jest w tym logika, taka jaką podałem.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 10. Data: 2011-04-13 19:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011, Mega wrote:

    > Co do zasady to prawa podatkowe stosuje się literalnie, więc oczywiście
    > musi być wpisane by mogło być zwolnione.
    > Aczkolwiek jest w tym logika, taka jaką podałem.

    Twój argument (pierwotny) był nieścisły i od tego trzeba
    by IMVHO zacząć.
    "Odszkodowanie to wyrównanie straty" to zdecydowanie za mało, aby
    nie tylko w myśl litery prawa, ale również "na logikę" (nie
    stosować do podatków ;)) miało powodować zwolnienie.
    Czy podważasz fakt, że odszkodowanie przysługiwać może np. z tytułu
    "nieosiągniętych dochodów"?
    Rozważmy: gość miał zarobić pieniądze, konkretną kwotę.
    Ale inny gość w jakiś zabroniony prawem (lub choćby tylko
    zobowiązujący do odpowiedzialności) sposób mu to umiemożliwił.
    Pierwszy gość poniósł więc "stratę w wysokości nieosiągniętego
    przychodu" i przysługuje mu odszkodowanie.
    Zgadza się?
    No to teraz - dlaczego owo odszkodowanie ma być zwolnione
    z podatku, skoro "brak szkody" skutkowałby opodatkowaniem
    zarobku?

    pzdr, Gotfryd