  • 1. Data: 2005-12-07 12:45:17
    Temat: KPiR inwentaryzacja roczna/mój ulubiony temat:)
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)
    Rozmawiałam z dwoma księgowymi z licencją i prezentują dwa odmienne
    zdania( nie dziwi mnie to :)))ale do rzeczy:
    Zakup towarów handlowych ,gdzie na fakturze jednostką miary jest
    kg,sprzedaż na sztuki ,dodatkowe utrudnienie -brak jednolitego przelicznika
    (odzież używana) i co z a tym idzie w każdej partii inna ilość:)Jest
    skrupulatnie prowadzona ewidencja ile w danej dostawie się znajdowało
    sztuk,dzieki zwyczajnemu przeliczeniu w dniu odbioru.Moje pytanie jest
    następującej treści :
    czy zasadne jest ewidencjonowanie w dwóch różnych jednostakch miary?bo IHMO
    w razie weryfikacji w US jak mam udowodnić,że w jednej "partii" z podobną
    wagą było więcej a w innej mniej sztuk?Może fry wiiny być w sztukach?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2005-12-07 13:04:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Ania wrote:
> [...]
    > w razie weryfikacji w US jak mam udowodnić,że w jednej "partii" z podobną
    > wagą było więcej a w innej mniej sztuk?Może fry wiiny być w sztukach?

    Witam :)
    Gdybym ja musiał zrobić taką inwentaryzację, to podszedłbym do tego
    analogicznie jak do produkcji. Tzn. surowce jeszcze nie przetworzone,
    zakupione na kg, idą do remanentu w kg, zaś półprodukty i produkty
    gotowe w jednostkach, w jakich firma je zwykle sprzedaje, tzn. widły
    pewnie w szt, ale np. gwoździe w kg :)
    Czyli, odnosząc to do odzieży - jeśli są w magazynie jakieś
    nieposortowane sterty czy wory, to idą do spisu w kg. Jeśli zaś część
    odzieży "przetworzono" metodą sortowania na sztuki powkładane osobno do
    jakichś koszy, z których sprzedaż się odbywa po jakiejś konkretnej cenie
    za sztukę, ewidencjonawałbym toto w sztukach :)

    Pozdrawiam
    @

  • 3. Data: 2005-12-08 20:39:53
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > w razie weryfikacji w US jak mam udowodnić,że w jednej "partii" z podobną
    > wagą było więcej a w innej mniej sztuk?Może fry wiiny być w sztukach?

    Pisz w remanencie jak uważasz, ale uważaj jak piszesz.
    Najlepiej miej jakieś dowody - ile średnio sztuk jest w kilogramie - bo
    jeśli coś kombinujesz na zmianie jednostek, a wpadnie skarbówka - to
    wtedy będą liczyć jak im wygodnie.

    Słyszałem o pewnej pani która kupowała złote pierścionki od hurtownika
    na kilogramy a sprzedawła w sztukach i nie pisała ile gram ma każy.
    Długo nie posprzedawała.