  • 1. Data: 2009-02-11 15:53:15
    Temat: Jaka forma opodatkowania DG?
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Witam

    Proszę o pomoc. Jaką ma wybrać (czy mogę?) formę
    opodatkowania DG.

    Jestem inwalidą, zakładam firmę jednoosobową, będę się
    zajmował głównie grafiką reklamową w szerokim zakresie
    (www, DTP, copywrite, szyldy itp.) oraz w mniejszym
    stopniu handlem materiałami reklmowymi. Będę prowadził
    również wypożyczalnię rusztowań i oświetlenia studyjnego.

    Kosztów uzyskania przychodu będę miał niewiele, przynajmniej
    w późniejszym okresie, jedynie na poczatku DG będę miał trochę
    zakupów. Do tej pory działałem w oparciu o umowy o dzieło
    i było to korzystne dla mnie (50% koszty uzyskania dochodu).
    Wołałbym jakąś uproszczoną formę rozliczeń, nawet kosztem
    nieco wyższego podatku.

    Zamierzam ewentualnie zlecać dzieła, raczej nie przewiduję
    pracowników na etacie czy umowie zleceniu.

    Moimi klientami są/będą raczej duże firmy produkcyjne.

    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!

    Tomy M.

  • 2. Data: 2009-02-12 23:06:00
    Temat: Re: Jaka forma opodatkowania DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009, Tomy M. wrote:

    > Kosztów uzyskania przychodu będę miał niewiele
    [...]
    > Zamierzam ewentualnie zlecać dzieła

    "wykryto niespójność w zeznaniu"!
    No chyba że dla zarobku 50 000 zł wykonawca dostanie 500 zł, to
    by mogła być prawda, ale wygląda na nierealne. Znaczy powierzanie
    drobnej częsci wykonania jest możliwe, ale sądzę nie akcentowałbyś
    tej możliwości.

    BTW: dzieło się "zamawia" a nie "zleca" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-13 06:55:27
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

> [...]
    > by mogła być prawda, ale wygląda na nierealne. Znaczy powierzanie
    > drobnej częsci wykonania jest możliwe, ale sądzę nie akcentowałbyś

    Tak dokładnie, chodzilo mi raczej o to że firma nie będzie
    zatrudniać pracowników na etacie. Jakieś nieduże dzieła
    będa rozliczane z osobami fizycznymi na umowy o dzieło.

    Nie wykluczam jednak zmiany formy opodatkowania gdyby
    np. ustawodastwo się zmieniło, czy profil firmy.

    Nadal jednak nie wiem jaki wybrać sposób opodatkowania :-(

    Tomy M.