  • 1. Data: 2009-01-05 15:25:09
    Temat: Jak znaleźć dobre biuro rachunkowe
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Rozpoczynam DG, podatek liniowy, księga przychodów i rozchodów, rej. VAT.

    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Czy z ZUS i US można już rozliczać się elektronicznie?
    2. Czy biuro rachunkowe, któremu zlecę księgowość, musi znajdować się w
    miejscu mojego zamieszkania czy mogę wybrać dowolne biuro na terenie kraju?
    3. W jaki sposób sprawdzić, czy biuro ma dobrych księgowych (po których
    nie będę musiał niczego sprawdzać)?
    4. W jaki sposób można zweryfikować rzetelność biura jako firmy?
    5. Czy ujawnianie przed pracownikami biura wysokości swoich dochodów
    jest dobrym pomysłem?
    6. Czy korzystając z usług biura muszę sam posiadać oprogramowanie
    księgowe, tj. do wystawiania faktur i rejestrowania kosztów czy oni to
    zrobią za mnie?
    7. Czy w razie kontroli kontrolerzy pojawią się w siedzibie mojej czy
    siedzibie biura czy też będę musiał się wybrać do kontrolerów do urzędu?
    8. Jakie macie doświadczenia z waszymi biurami?

    A może przychodzą Wam do głowy jakieś dodatkowe przemyślenia lub
    doświadczenia, którymi moglibyście wspomóc mnie w wyborze biura?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    BB

  • 2. Data: 2009-01-05 15:52:34
    Temat: Re: Jak znaleźć dobre biuro rachunkowe
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Bad Behaviour pisze:
    > Rozpoczynam DG, podatek liniowy, księga przychodów i rozchodów, rej. VAT.
    > W związku z tym mam kilka pytań:
    > 1. Czy z ZUS i US można już rozliczać się elektronicznie?
    Można.

    > 2. Czy biuro rachunkowe, któremu zlecę księgowość, musi znajdować się w
    > miejscu mojego zamieszkania czy mogę wybrać dowolne biuro na terenie kraju?
    Nie wiem, ale z technicznego punktu widzenia lepiej mieć biuro pod ręką.

    > 3. W jaki sposób sprawdzić, czy biuro ma dobrych księgowych (po których
    > nie będę musiał niczego sprawdzać)?
    Nie da się.

    > 4. W jaki sposób można zweryfikować rzetelność biura jako firmy?
    Nie da się.

    > 5. Czy ujawnianie przed pracownikami biura wysokości swoich dochodów
    > jest dobrym pomysłem?
    A jak chcesz to przed nimi ukryć?

    > 6. Czy korzystając z usług biura muszę sam posiadać oprogramowanie
    > księgowe, tj. do wystawiania faktur i rejestrowania kosztów czy oni to
    > zrobią za mnie?
    Mogą to robić za Ciebie na podstawie dostarczanych papierów, mogą
    dostarczyć Ci jakieś oprogramowanie, żebyś ich wspomagał, albo
    przynajmniej miał wgląd w to co robią.

    > 7. Czy w razie kontroli kontrolerzy pojawią się w siedzibie mojej czy
    > siedzibie biura czy też będę musiał się wybrać do kontrolerów do urzędu?
    Zaczynają od biura.

    > 8. Jakie macie doświadczenia z waszymi biurami?
    Negatywne.

    > A może przychodzą Wam do głowy jakieś dodatkowe przemyślenia lub
    > doświadczenia, którymi moglibyście wspomóc mnie w wyborze biura?
    Jeśli kupujesz jakieś porady od księgowej to tylko na piśmie. Nigdy nie
    płać za pogadankę, bo to wyrzucone w błoto pieniądze :->

    Maciek

  • 3. Data: 2009-01-05 19:16:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 16:52:34 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Można.

    Dodam, że trzeba kupić podpis za 300 zeta, chyba że rozlicza
    biuro rachunkowe które już ma ten podpis.

    > Nie wiem, ale z technicznego punktu widzenia lepiej mieć biuro pod ręką.

    A z teoretycznego - nie ma przeszkód żeby biuro mieć w Suwałkach
    mieszkając w Wałbrzychu.

    > Nie da się.

    Dać papiery i poczekać 5 lat :-)
    Pogadać można, ale wtedy musisz się cokolwiek orientować.
    A jak już się orientujesz to zysk z biura się redukuje
    do dwóch pól - oszczędzasz czas na wklepywanie papierów,
    oraz masz chłopca do bicia w razie wtopy (tyle że najpierw
    pewnie będziesz się bujał po sądach)

    > Nie da się.

    Zapytaj ile już regresów popłacili i ilu księgowych w kiciu siedzi :-)

    > A jak chcesz to przed nimi ukryć?

    Przyłączam się do pytania :-)

    > Mogą to robić za Ciebie na podstawie dostarczanych papierów, mogą
    > dostarczyć Ci jakieś oprogramowanie, żebyś ich wspomagał, albo
    > przynajmniej miał wgląd w to co robią.

    Z tym że wystawia się faktury zwykle samemu, ale to akurat można robić
    w arkuszu kalkulacyjnym jeśli nie jest ich dużo. A i programy do fakturowania
    są często za friko lub paczkę orzechów.

    > Zaczynają od biura.

    A potem o 6:00 w kominiarkach u Ciebie :-)

    > Negatywne.

    Ja też :-)

    > Jeśli kupujesz jakieś porady od księgowej to tylko na piśmie. Nigdy nie
    > płać za pogadankę, bo to wyrzucone w błoto pieniądze :->

    Rada na wagę złota :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-06 07:34:21
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:

> [...]
    > są często za friko lub paczkę orzechów.

    > A potem o 6:00 w kominiarkach u Ciebie :-)

    Dzieki :) Tez mam kominiarke :)

  • 5. Data: 2009-01-06 10:18:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 08:34:21 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Dzieki :) Tez mam kominiarke :)

    To w niej śpij najlepiej + czarna piżama, jak już przyjdą
    to będziesz udawał jednego z nich i się wymkniesz ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-06 10:20:42
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > To w niej śpij najlepiej + czarna piżama, jak już przyjdą
    > to będziesz udawał jednego z nich i się wymkniesz ;-)

    Na szczęście u mnie wszystko na legalu, więc śpię spokojnie :)

  • 7. Data: 2009-01-06 10:24:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 11:20:42 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Na szczęście u mnie wszystko na legalu, więc śpię spokojnie :)

    Roman K. też spał spokojnie, poza tym nigdy nie wiesz co biuro
    rachunkowe zrobi. Ja dostałem strzępy dokumentacji - z błędami,
    pominięciami, pogubionymi rachunkami itd.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-06 10:35:35
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > Roman K. też spał spokojnie, poza tym nigdy nie wiesz co biuro
    > rachunkowe zrobi. Ja dostałem strzępy dokumentacji - z błędami,
    > pominięciami, pogubionymi rachunkami itd.

    No to niezły kanał. Dlatego właśnie boję się powierzyć te sprawy w ręce
    jakiegoś nierzetelnego biura.

  • 9. Data: 2009-01-06 22:13:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Bad Behaviour wrote:

    wKwestiiFormalnej:

    > 7. Czy w razie kontroli kontrolerzy pojawią się w siedzibie mojej czy
    > siedzibie biura czy też będę musiał się wybrać do kontrolerów do urzędu?

    IMHO mylisz "kontrolę" z "czynnościami sprawdzającymi" (nazwy
    w cudzysłowach to kwalifikacja z prawnego p. widzenia).
    Na kontrolę idą, na "czynności" czasem wzywają (każąc przynieść
    coś-tam coś-tam ;))
    Operacji w drugą stronę (czyli wpadniecia z "czynościami") to nie
    wyklucza (jak szukają jakichś dowodów *na kogos*, np. w ramach
    weryfikacji faktur).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-06-26 14:23:49
    Od: "Joanna_K" <jkotala@WYTNIJ_TOdivante.pl>

    > Mogą to robić za Ciebie na podstawie dostarczanych papierów, mogą
    > dostarczyć Ci jakieś oprogramowanie, żebyś ich wspomagał, albo
    > przynajmniej miał wgląd w to co robią.

    Jakie znacie oprogramowanie/systemy do komunikacji z biurem księgowym, które
    pozwalają mieć wgląd w to co robią?

    Pozdrawiam,

    Joanna