-
1. Data: 2016-05-11 21:02:48
Temat: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: Jacek <k...@a...com>
Nazbierało mi się trochę zepsutego sprzętu (głównie elektronarzędzia),
który był kupiony do celów DG i wpisany w ewidencję wyposażenia, a teraz
chciałbym się go pozbyć z ewidencji oraz fizycznie.
Czy wystarczy spisać jakiś protokół likwidacji i wywalić do
elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?
Jacek
-
2. Data: 2016-05-11 22:52:12
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2016-05-11 o 21:02, Jacek pisze:
> Nazbierało mi się trochę zepsutego sprzętu (głównie elektronarzędzia),
> który był kupiony do celów DG i wpisany w ewidencję wyposażenia, a teraz
> chciałbym się go pozbyć z ewidencji oraz fizycznie.
> Czy wystarczy spisać jakiś protokół likwidacji i wywalić do
> elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
> recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?
Wystawiasz "kartę przekazania odpadu" na te duperele
albo w punkcie elektrośmiecioworecyklingowym sami wystawią za Ciebie
i do tego protokół i masz dupokrytkę.
-
3. Data: 2016-05-20 17:20:38
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: adam <a...@w...pl>
W dniu 2016-05-11 o 21:02, Jacek pisze:
> Nazbierało mi się trochę zepsutego sprzętu (głównie elektronarzędzia),
> który był kupiony do celów DG i wpisany w ewidencję wyposażenia, a teraz
> chciałbym się go pozbyć z ewidencji oraz fizycznie.
> Czy wystarczy spisać jakiś protokół likwidacji i wywalić do
> elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
> recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?
Żadne tam kosze na baterie w markecie. Tylko firma mająca zezwolenie na
odzysk. Absolutnie na wszystko miej pokwitowanie. To wersja light.
Wersja hard. Przedsiębiorcy używający sprzętu elektrycznego stają się
wytwórcami różnego rodzaju odpadów, w tym również odpadów
niebezpiecznych. W związku z tym muszą prawidłowo gospodarować tymi
odpadami nimi, zbierać je i przekazywać uprawnionym do tego podmiotom.
Ponadto są zmuszeni do prowadzenia odpowiednich ewidencji, składania
sprawozdań i ciągłego śledzenia przepisów.
Jak już przeczytasz wszystkie ustawy, które Cię obowiązują, zorientujesz
się w swoich obowiązkach i karach grożących za niewywiązanie się, to
będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać stąd jak najdalej.
-
4. Data: 2016-05-20 21:10:59
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: witek <w...@g...pl>
On 5/20/2016 10:20 AM, adam wrote:
>
> Jak już przeczytasz wszystkie ustawy, które Cię obowiązują, zorientujesz
> się w swoich obowiązkach i karach grożących za niewywiązanie się, to
> będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać stąd jak najdalej.
dokładnie tak.
-
5. Data: 2016-05-23 17:47:54
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: jedenptak <n...@d...pl>
Dnia 2016-05-20, o godz. 17:20:38
adam <a...@w...pl> napisał(a):
>
> Jak już przeczytasz wszystkie ustawy, które Cię obowiązują,
> zorientujesz się w swoich obowiązkach i karach grożących za
> niewywiązanie się, to będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać
> stąd jak najdalej.
A ja się zastanawiam, czy w ten nowej ustawie o JPK (gdzie do US wysyła
się (chyba) kompletne (pozycje towarowe także) FA,WZ,RW,MM, KPiR,
wyciągi, rej zakupu, ...
jest jakis zapis mówiący że skasują to za 6-7 lat?
Bo np., wyślę im że (zapis) kupiłem HDD (do firmowego kompa)
Do tej pory jak nie było kontroli kilka lat to teoretycznie mozna było
"zniknąć" z zapisami o tym fakcie (dokumenty do kosza i ślad po dysku
też)
No a teraz będą mieli historię po wieki?
i OT zastanawiam się jakim mercem bedą jeździli ci co mają dostęp do
niemal bezgranicznych zasobów (np. w stylu marketingowym) z bazy Big
Data. Przecież tam widac niemal wszystko będzie , za ile kupił, za ile
sprzedał, komu, gdzie, czym handluje i jakie marże (tak po pobieżnej
"przeglądce" plików .xsd od JPK wnioskuję)
-
6. Data: 2016-05-23 18:05:40
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: cyklista <c...@k...pl>
jedenptak pisze:
> Bo np., wyślę im że (zapis) kupiłem HDD (do firmowego kompa)
> Do tej pory jak nie było kontroli kilka lat to teoretycznie mozna było
> "zniknąć" z zapisami o tym fakcie (dokumenty do kosza i ślad po dysku
> też)
>
fakturę zakupu pewnie zniknąć mogłeś, ale rejestr wyposażenia nie
-
7. Data: 2016-05-23 18:10:46
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2016-05-23 o 18:05, cyklista pisze:
> fakturę zakupu pewnie zniknąć mogłeś, ale rejestr wyposażenia nie
A od kiedy to w ewidencję wyposażenia trzeba wpisywać długopisy, czy
inne gumki do ołówka?
--
Pozdrawiam
Maciek
-
8. Data: 2016-05-23 19:04:38
Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
Od: cyklista <c...@k...pl>
Maciek pisze:
> W dniu 2016-05-23 o 18:05, cyklista pisze:
>> fakturę zakupu pewnie zniknąć mogłeś, ale rejestr wyposażenia nie
> A od kiedy to w ewidencję wyposażenia trzeba wpisywać długopisy, czy
> inne gumki do ołówka?
>
Zgodnie z definicją środków trwałych, określoną w art. 3 ust. 1 pkt 15
ustawy o rachunkowości, środkami trwałymi są rzeczowe aktywa trwałe i
zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności
dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby
jednostki. Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, dany składnik
majątku może zostać uznany za środek trwały.
ja to generalnie z tego przepisu wpisuje takie rzeczy jak komputery i
inne nawet jak je kupie za 200zł
gumek ołówków i innych przedmiotów używanych do zapisywania danych a
zużywających się szybko nie wpisuje
Nie wiemy o jakim dysku mówisz, jak o jakimś zewnętrznym to pewnie jest
sam w sobie zdatny od użytku i używany dłużnej niż rok, a jak zwyczajny
włożony do komputera to nie wiem jak się zapisuje jego wniknięcie w
wartość już wpisanego w środki komputera i zniknięcie jako pojedyncza
zakupiona rzecz.