-
1. Data: 2012-03-25 09:51:45
Temat: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: "UARS" <u...@o...pl>
Witam,
Sytuacja jest następująca:
W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na
150zł.
Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
Na fakturze jest:
forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
Wrzucić w koszty całość?
UARS
-
2. Data: 2012-03-25 10:07:47
Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-03-25 09:51, UARS pisze:
> Wrzucić w koszty całość?
Ja bym się nie certolił;)
--
Liwiusz
-
3. Data: 2012-03-25 15:39:38
Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2012-03-25, UARS <u...@o...pl> wrote:
[...]
> Sytuacja jest następująca:
> W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na
> 150zł.
> Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
> Dopłaciłem 150zł przelewem z konta prywatnego.
> Na fakturze jest:
> forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
> I teraz pytanie - jak to zaksięgować?
> Wrzucić w koszty całość?
W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności".
Ale kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
4. Data: 2012-03-25 17:56:30
Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
> W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
> kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.
Zgoda w sprawie dochodem pod warunkiem, że faktura za neostradę była na
pełna kwotę a nie zmniejszona o bon. I trzeba liczyć się z tym, że
niektórzy sprzedawcy lubią taki bon traktować jako przychód OFNPDG i po
nowym roku wystawiają PIT-8C. Moim zdaniem błędnie, ale przed US trzeba
się będzie i tak tłumaczyć z nieuwzględnienia tego PIT-8C.
-
5. Data: 2012-03-25 17:57:57
Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Sun, 25 Mar 2012 14:39:38 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
> W koszty bym wrzucił, bo te są niezależne od "metody płatności". Ale
> kwotę z bonu to bym wpisał jako dochód.
Zgoda w sprawie dochodu pod warunkiem, że faktura za neostradę była na
pełna kwotę a nie zmniejszona o bon. I trzeba liczyć się z tym, że
niektórzy sprzedawcy lubią taki bon traktować jako przychód OFNPDG i po
nowym roku wystawiają PIT-8C. Moim zdaniem błędnie, ale przed US trzeba
się będzie i tak tłumaczyć z nieuwzględnienia tego PIT-8C.
-
6. Data: 2012-03-30 14:15:19
Temat: Re: Jak zaksięgować płatność bonem?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 25 Mar 2012, UARS wrote:
> Witam,
>
> Sytuacja jest następująca:
> W zamian za podpisanie aneksu do umowy neostrady na firmę, otrzymałem bon na
> 150zł.
I tyle.
Kropka.
Tak na to własnie patrz - osobne zdarzenie podatkowe, osobna czynnosc
prawna.
> Za ten bon kupiłem sprzęt sieciowy do firmy za 300zł brutto.
I to nie miało nic wspólnego z pierwszym zdarzeniem :)
W ten deseń stanie się jasna, co jest zródłem wszystkich odpowiedzi
które już dostałes (oraz jak rozliczyc odszkodowanie przy naprawie
z ubezpieczenia ;))
> Na fakturze jest:
> forma płatności - przelew 300zł, i nic nie pisze o bonie.
O bonie pewnie "pisze" gdzie indziej.
pzdr, Gotfryd