-
1. Data: 2004-10-12 11:05:20
Temat: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Prowadzimy działalność na ryczałcie + ewidencja VAT.
Zakupiono skaner za 300 zł do użytku firmowego.
Wpisujemy go do Ewid. Wyposażenia - to jasne po 1.01.2004.
Pytanie, czy w deklaracji VAT-7 ten skaner pójdzie w pozycje "nabycie
towarów i usług pozostałych", czy "piętro wyżej" do "zaliczanych do środków
trwałych".
I jeszcze podobna historia z grudnia 2003:
W grudniu 2003 kupiono aparat cyfrowy za 1499 zł.
Dośrodków trwałych go nie zaliczamy, bo poniżej 3500, więc nie wpisujemy go
do Wykazu Śr. Trw.
Czy zatem w deklaracji VAT-7 prawidłowo został ten zakup wpisany do "nabycie
towarów i usług pozostałych"? Aparat ten nie został kupiony jako towar na
sprzedaż, tylko jako wyposażenie (zdjęcia są wykorzystywane w druku
materiałów reklamowych, zarówno własnych jak i tych na sprzedaż).
będę wdzięczny za info
pozdrawiam
jacek
-
2. Data: 2004-10-12 11:13:29
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: Samotnik <s...@s...eu.org>
<n...@w...pl> napisal(a):
> Prowadzimy działalność na ryczałcie + ewidencja VAT.
> Zakupiono skaner za 300 zł do użytku firmowego.
> Wpisujemy go do Ewid. Wyposażenia - to jasne po 1.01.2004.
Dlaczego jasne?
--
Samotnik
"Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,
a od lizania zenskich narządów mozna zachorować na grzybicę twarzy."
- Casper na pl.regionalne.wroclaw
-
3. Data: 2004-10-12 13:40:02
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>
>
> Dlaczego jasne?
tysz jestem ciekaw ;)
ale przeca jak chce to moze - to jasne
r.
-
4. Data: 2004-10-12 14:30:58
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Uzytkownik "e-radek" < napisal > >
> > Dlaczego jasne?
>
> tysz jestem ciekaw ;)
Pisze, ze jasne, bo od 1.04.2004 trzeba prowadzic Ewidencje Wyposazenia - no
to prowadzimy.
Pytalem tylko gdzie pisac ten VAT w deklaracji: czy pod "pozostale zakupy"
czy pod te, które sa srodakmi trwalymi.
z nadzieja na konstruktywne posty
jacek
-
5. Data: 2004-10-12 18:37:34
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 12 Oct 2004, Jacek wrote:
>+ Uzytkownik "e-radek" < napisal > >
>+ > > Dlaczego jasne?
>+ >
>+ > tysz jestem ciekaw ;)
>+
>+ Pisze, ze jasne, bo od 1.04.2004 trzeba prowadzic Ewidencje Wyposazenia
No popatrz... a ja coś w 2002 i 2001 grupowiczom się narażałem
że prowadzić (EW) trzeba... nawet pustą :]
>+ - no to prowadzimy.
Nikt ci nie broni. Tylko NIE JEST JASNE dlaczego wpisujemy
skaner za 300 zł do EW ! Oczywiście - wolno.
Ale ja swojego "za 700" NIE wpisałem. Coś przemawia przeciw ? ;)
>+ Pytalem tylko gdzie pisac ten VAT w deklaracji: czy pod "pozostale zakupy"
>+ czy pod te, które sa srodakmi trwalymi.
Jako mniemam w deklaracji istotna jest klasyfikacja VAT ze względu
na odliczenia, korekty...i może coś jeszcze.
Więc pisząc lekko z głowy czyli z niczego (nie mam zdrowia szukać
przepisu szczegółowego w deklaracji) zauważę że w kilku miejscach
ustawy o VAT jest taki tekst (przykład, podkr. moje):
+++++++
3. Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej
wartość podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów lub usług,
które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane
przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych
i prawnych
podlegających amortyzacji
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
....
[art.91 - korekty...]
2. W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów
o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków
trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
podlegających amortyzacji
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
--------
...co IMHO jest właściwym wskaźnikiem na co zwracać uwagę !
:)
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)
-
6. Data: 2004-10-13 06:17:34
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Walnąłem głupstwo na grupie: pytam o księgowanie laminatora a piszę o
skanerze. Przepraszam. Już wyjaśniam:
Kupiliśmy skaner i ten poszedł jako podwyższenie wartości ŚT i gotowe.
Kupiliśmy też laminator, który jest samodzielnym urządzeniem i kosztował 300
PLN. To jak? pisać go jako ŚT, czy do wyposażenia?
Jak go wpiszemy do wyposażenia to VAT od niego pójdzie "po mojemu" do:
pozostałe zakupy, a nie do zakupy ŚT.
dzięki za zainteresowanie
z obietnicą poprawy
jacek
-
7. Data: 2004-10-13 08:44:55
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 13 Oct 2004, Jacek wrote:
>+ Walnąłem głupstwo na grupie: pytam o księgowanie laminatora a piszę o
>+ skanerze. Przepraszam.
Nic strasznego, pisałeś o *trzech* rzeczach :) (był jeszcze fotoaparat).
>+ Już wyjaśniam:
>+
>+ Kupiliśmy skaner i ten poszedł jako podwyższenie wartości ŚT i gotowe.
Hm... ja dla ciekawości... nie krzyczeć proszę ! - z pytaniem.
Mogę poprosić o podstawę prawną ?
Ja wiem że się narażam.
Ale jak podatnikowi *wolno wybierać*, to w ustawie zazwyczaj są
teksty w stylu "podatnik może" (np. art.22d.1).
W zakresie "podwyższania" zapis brzmi IMO bezwarunkowo:
"powiększa się o sumę wydatków ... w tym także o wydatki na nabycie
części ... których jednostkowa cena nabycia przekracza 3500 zł".
Mam na myśli art.22g.17 UoPDoOF.
Jest jakiś *inny* przepis na podstawie którego wolno uznać za
podwyższenie WP wartości "części peryferyjnej" o wartości < 3500 zł ?
Czy to był skaner 9600 DPI gęstość optyczna 3,6++ (czytaj: cena
7 kzł++ będzie w sam raz) i pytanie jest nie na miejscu ? :)
>+ Kupiliśmy też laminator, który jest samodzielnym urządzeniem i kosztował 300
>+ PLN. To jak? pisać go jako ŚT, czy do wyposażenia?
Masz IMO "swobodny wybór" !!
Jakby o mnie chodziło - to nie wpisałbym go NIGDZIE.
Podobnie jak skanera za 700 zł.
Przy aparacie za 1499 najpierw bym po trzykroć sprawdził czy czasem
nie da się udowodnić że to nieprawda bo jeszcze kabelek za 5 zł był
i (zdaniem kontrolera) sprzedawca faktycznie skorygował fakturę
mimo że formalnie kabelek ujął "osobno" na następnej :]
Znane mi progi:
Do ST trzeba wpisać ST ponad 3500 zł
Do EW trzeba wpisać "rzeczowe składniki majątku" ponad 1500 zł,
z rozważań (kwartał mi zajęły :>) wyszło mi że *również* coś co
funkcjonalnie odpowiada "ulepszeniu" ale kwotowo mieści się
w zakresie 1500..3500 zł powinno być wpisane do EW.
Części poniżej 1500 zł IMHO ("każdy odpowiada za siebie") nie
trzeba wpisywać NIGDZIE, oczywiście poza kol. 14 KPiR :) i opisem
na f-rze zakupu dot. przeznaczenia !
Może mieć sens uznanie za "zwykły ST" (i jednorazowa amortyzacja)
takich "rzeczy", do których można coś drogiego (<3,5 kzł) dokupić
- czyli np. starego peceta za 300 zł, nie będzie problemu z ew.
przyszłym "ulepszeniem".
Sensu we wpisywaniu do EW czegokolwiek czego wpisywać nie
trzeba na razie nie widzę... !
>+ Jak go wpiszemy do wyposażenia to VAT od niego pójdzie "po mojemu" do:
>+ pozostałe zakupy, a nie do zakupy ŚT.
IMO - zgoda.
A jak go "nigdzie" (poza KPiR) nie wpiszemy - to też :)
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)
-
8. Data: 2004-10-13 09:45:10
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał .......
Dziękuję bardzo !
Dzięki takim ludziom jak Gotfryd wraca wiara, że w tym kraju jeszcze ktoś
komuś chce bezinteresownie pomóc.
miłego popołudnia
Jacek
-
9. Data: 2004-10-13 10:20:33
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Jeszcze raz ja.
Mój biznesik prowadzę nie na KPiR tylko na ryczałcie. Wyczytałem takie coś:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
Dla odmiany z rzeczpospolitej - ewidencja wyposażenia u ryczałtowców
a pułapki wynikające z braku przepisów wykonawczych:
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040902/f
irmac_a_13.html
Przykładowy wniosek:
"Przedsiębiorca objęty ryczałtem wpisywać więc musi do ewidencji
absolutnie całe wyposażenie, bez względu na jego wartość."
Chodzi o wartość rownież WIĘKSZĄ niż próg ST...
Po chwili uspokojenia znowu puls mi się podniósł:
to jak, nawet pędzel i młotek mam wpisywać, do EW?
a co z "Wykazem ŚT"?
z nadzieją na uspokojenie
j
-
10. Data: 2004-10-13 12:38:22
Temat: Re: Jak wpisać laminator za 300 zł
Od: "WSm" <w...@s...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości
news:Pine.WNT.4.60.0410131025380.-97998553@Athlon.po
rtezjan.zabrze.pl...
> On Wed, 13 Oct 2004, Jacek wrote:
>
> >+ Walnąłem głupstwo na grupie: pytam o księgowanie laminatora a piszę o
> >+ skanerze. Przepraszam.
>
> Nic strasznego, pisałeś o *trzech* rzeczach :) (był jeszcze fotoaparat).
[...]
> Masz IMO "swobodny wybór" !!
> Jakby o mnie chodziło - to nie wpisałbym go NIGDZIE.
[...]
> Sensu we wpisywaniu do EW czegokolwiek czego wpisywać nie
> trzeba na razie nie widzę... !
Dawno, dawno temu, pewien buchalter doradził mi wpisywać do środków trwałych
wszystko do czego później muszę kupować na fakturę materiały eksploatacyjne,
nawet jeżeli wartość środka jest poniżej granicznej;
bo do jakich celów zakupuję tusz do drukarki, skoro jej nie ma w
eksploatacji ŚT?
bo do jakich .... lampę wymienną do skanera, skoro ...
bo do .... nowy dysk twardy, skoro nie mam wpisanego komputera itd.
Twierdził, że upierdliwy kontroler z US może te zakupy wyrzucić z kosztów
jako nieuzasadnione; a mam powody mu wierzyć, że wiedział co mówi, bo był
biegłym rewidentem. Wpisuję więc nawet programy komputerowe zakupione w
Internecie za 50 zł, aby były w firmie legalnie użytkowane. Absurd - jak
każdy w tej kafkowskiej rzeczywistości.
WSm