  • 1. Data: 2010-01-31 21:48:08
    Temat: Jak sprzedać?
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Na użytek osobisty mam dwa przedmioty o niewielkiej wartości, które ktoś
    chce ode mnie odkupić, ale zależy mu na rachunku. Prowadzę DG, bez vat,
    usługi, nie sprzedaję żadnych towarów.
    Jak to sprzedać? Wprowadzić do ewidencji wyposażenia najpierw, czy też jest
    to zbędne?
    No i mam pełne księgi. Jak to ująć w ewidencji?

  • 2. Data: 2010-02-01 09:36:49
    Temat: Re: Jak sprzedać?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-01-2010 22:48, sensor pisze:
> [...]
    > to zbędne?
    > No i mam pełne księgi. Jak to ująć w ewidencji?

    Każda osoba może wystawić rachunek. Nie trzeba prowadzić DG.

    Dlaczego wystawianie rachunku do umowy o dzieło czy zlecenia przez
    nie-przedsiębiorcę nikogo nie dziwi, a jak trzeba wystawić rachunek na
    używaną wiertarkę to jest nagle problem?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-02-01 09:39:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a):

    > Dlaczego wystawianie rachunku do umowy o dzieło czy zlecenia przez
    > nie-przedsiębiorcę nikogo nie dziwi

    Ależ dziwi, dziwi.... Większość wystawiających takie rachunki nie wie
    nawet, że to robią - podpisują nie czytając wszystko co im księgowy w
    firmie podetknie pod nos.

  • 4. Data: 2010-02-01 12:20:50
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości

    No dobrze, ale gdybym chciał przeprowadzić to przez DG, żeby mi to przy
    rocznym rozliczeniu nie umknęło?

  • 5. Data: 2010-02-01 14:48:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sensor" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:36:49 +0100, Maddy napisał(a) w wiadomości
    >
    > No dobrze, ale gdybym chciał przeprowadzić to przez DG, żeby mi to przy
    > rocznym rozliczeniu nie umknęło?

    No ale jesli sa to przedmioty nabyte w celach osobistych i w takichz celach
    wykorzystywane, to jak Ty je chcesz sprzedac przez DG - i to jeszcze na
    ksiegach?

    Pozdrwiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-01 15:03:13
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:48:26 +0100, SDD napisał(a) w wiadomości

    Nie są nabyte w celach osobistych, lecz w poprzedniej, bardzo podobnej
    działalności. Wymyśliłem, aby wprowadzić sobie konto pozabilansowe
    "Niskocenne przedmioty w użytkowaniu", wnieść to aportem (w korespondencji
    z kontem "Kapitał własny"). Następnie wartość początkową tych przedmiotów
    potraktować jako pozostałe koszty operacyjne, a przychód ze sprzedaży ująć
    w ewidencji jako pozostały przychód operacyjny. Trzyma się kupy?

  • 7. Data: 2010-02-01 15:11:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 16:03:13 +0100, sensor napisał(a):

    > Nie są nabyte w celach osobistych, lecz w poprzedniej, bardzo podobnej
    > działalności.

    Co to jest poprzednia działalność? Czy było coś "pomiędzy"
    działalnościami?

    Jeśli odpowiedź za 1. jest taka jak się spodziewam, to czy te przedmioty
    były ujęte w spisie końcowym?

  • 8. Data: 2010-02-01 16:23:26
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:11:40 +0000 (UTC), jureq napisał(a) w wiadomości

    > Co to jest poprzednia działalność?

    Żony.

    > Czy było coś "pomiędzy" działalnościami?

    Nie. Wyrejestrowanie i zarejestrowanie nowej tego samego dnia.

    > czy te przedmioty były ujęte w spisie końcowym?

    Nie.

  • 9. Data: 2010-02-01 23:54:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010, sensor wrote:

    > Dnia Mon, 1 Feb 2010 15:11:40 +0000 (UTC), jureq napisał(a) w wiadomości

    > Nie.

    To czego szukasz, kłopotów? ;)
    Jak rozumiem, są to na tyle "drobiazgi" że nikt się nie przyczepi
    przy kontroli "tamtej" DG, ale w końcu remanenty po coś są,
    więc takie "rzeczy znikąd" rodzą kilka niewygodnych pytań :>

    Jak to szło: "superata jest gorsza od manka"? (jakoś tak)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-02-04 21:50:28
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 00:54:35 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002020046490.3840@quad>:

    > Jak to szło: "superata jest gorsza od manka"? (jakoś tak)

    A nie można było przekazać tego na cele osobiste przed zakończeniem tamtej
    DG i nie ujmować w remanencie końcowym? Natomiast teraz znów przeznaczyć na
    cele DG?