  • 1. Data: 2006-02-21 13:04:56
    Temat: Jak obliczyć dochodowy od faktury w Euro?
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Została wystawiona faktura na kwotę 100 Euro.
    Jak policzyć od tego dochodowy?
    Najpierw przeliczyć na złotówki, a potem wyliczyć podatek, tak?
    Wg kursów średnich, czy kursów kupna NBP?
    Z dnia wystawienia faktury, czy z dnia, kiedy pieniądze fizycznie wpłynęły
    na konto?
    A może dochodowy policzyć tylko od tego co fizycznie dostałem na konto w
    złotówkach, po tym jak bank pobrał już sobie opłatę za przyjęcie przelewu
    zagranicznego i za przewalutowanie?

  • 2. Data: 2006-02-21 13:37:08
    Temat: Re: Jak obliczyć dochodowy od faktury w Euro?
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Najpierw przeliczyć na złotówki, a potem wyliczyć podatek, tak?

    Tak, trzeba przeliczyc na zlotowki.

    > Wg kursów średnich, czy kursów kupna NBP?

    Wg kursu sredniego NBP z dnia powstania przychodu (chyba, ze masz metode
    kasowa - to wtedy z dnia otrzymania pieniedzy na konto). Do tego musisz
    przeliczyc to jeszcze raz w dniu otrzymania przelewu - wg kursu kupna
    Twojego banku i policzyc roznice kursowa pomiedzy przychodem przeliczonym po
    kursie srednim NBP i przychodem policzonym po kursie kupna Twojego Banku.
    Jesli roznica jest dodatnia, to o ta roznice zmniejszasz przychod, jesli
    ujemna - zwiekszasz. Mam nadzieje, ze nic nie pomieszalam:).

    > A może dochodowy policzyć tylko od tego co fizycznie dostałem na konto w
    > złotówkach, po tym jak bank pobrał już sobie opłatę za przyjęcie przelewu
    > zagranicznego i za przewalutowanie?

    Oplate, ktora pobral bank, ksiegujesz jako koszt prowizji bankowych.

    pozdrawiam,
    joan