  • 1. Data: 2002-06-07 19:59:52
    Temat: Jak księgować wydatki na usługi pocztowe?
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    KPiR ma się rozumieć.
    Czy one są zwolnione z VAT, czy mają VAT 0%?
    --
    pjo

  • 2. Data: 2002-06-07 20:13:43
    Temat: Re: Jak księgować wydatki na usługi pocztowe?
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > KPiR ma się rozumieć.
    > Czy one są zwolnione z VAT, czy mają VAT 0%?
    > --

    A jakie ma to dla Ciebie znaczenie jako nabywcy?

    Karol

  • 3. Data: 2002-06-07 20:49:48
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > KPiR ma się rozumieć.
    > Czy one są zwolnione z VAT, czy mają VAT 0%?

    Zwolnione.
    Najlepiej brać fakturę, i wpisujesz w ksiązkę od razu oraz w VAT jeśli
    jesteś VATowcem.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 4. Data: 2002-06-07 21:20:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zwolnione.
    >+ Najlepiej brać fakturę, i wpisujesz w ksiązkę od razu oraz w VAT jeśli

    Ponieważ zeznałem już że sensu w braniu faktury nie widzę to
    wypada mi poprosić o uzasadnienie:
    - po co faktura, skoro rozp. ds. KPiR jawnie zezwala na
    potraktowanie "dowodu opłaty pocztowej" jako dowodu
    księgowego ?
    - czy widziałeś dyskusję o wpisywaniu VAT 0 i "zw" do
    ewidencji zakupów i czy stoisz na stanowisku że
    zdecydowanie "profilaktycznie należy" ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-08 10:03:53
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > księgowego ?
    > - czy widziałeś dyskusję o wpisywaniu VAT 0 i "zw" do
    > ewidencji zakupów i czy stoisz na stanowisku że

    1. Powyżej dwóch paczek oplaca się brać fakturę, bo nie trzeba każdego
    dowodu księgować oddzielnie, a przy dziesięciu różnica jest już spora! Tym
    bardziej że teraz w każdym UP jest komputer i z fakturą nie ma problemu.
    2. Pan w moim US od VATu, odpowiedział mi że takie faktury muszą być wpisane
    w ewidencję sprzedaży VAT, ponieważ jest to jak każdy zakup, tyle że
    zwolniony z VATi blędem byłoby nie wpisywanie tego, pomimo iż na pierwszy
    rzut oka nie ma różnicy, ale jednak jest np. przy obliczaniu struktury
    zakupów dla sprzedaży bezrachunkowej VAT (chyba dobrze piszę? ;-)

  • 6. Data: 2002-06-08 14:16:23
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

> [...]

    > bardziej że teraz w każdym UP jest komputer i z fakturą nie ma problemu.
    Nie widziałam jeszcze wydrukowanej faktury z poczty, w wierz widziałam ich
    wiele i z róznych urzędów - wszystkie pisane ręcznie.
    A na fakturę np. w Grudziądzu, trzeba czekać parę dni, bo wystawiaja je w
    jakiejs mitycznej "centrali".

> [...]
    > pierwszy rzut oka nie ma różnicy, ale jednak jest np. przy obliczaniu
    > struktury zakupów dla sprzedaży bezrachunkowej VAT (chyba dobrze piszę?
    1. Rejestr VAT ma byc tak prowadzony, abo mozna był na jego podstawie
    spożądzic deklarację VAT. na deklaracji VAT podajesz tylko tż wartośc
    zakupów, która wynika z faktur z których odliczyłeś VAT. Jeżeli nie ma
    czego odliczyć, to taka faktura dla VAT nabywcy jest nieistotna. Pomyśl -
    jakie moga byc konsekwencje nieujęcia w rejestrze faktury z ktorej nie
    odliczono VAT? Poproszę o konkretny przepis. Panie i panowei z US nie są
    autorytetem, poniewaz z zasady znaja tylko jedna odpowiedź bez względu na
    specyfike problemu.
    Jest tylko jeden wyjątek - to wlasnie sytuacja przy sprzedaży bezrachunkowej
    (i bez kasy fiskalnej) towarów o róznych stawkach VAT- ale jeżeli nie
    sprzedajesz dalej tego co kupiłes jako zwolnione lub ze stawką 0% to nie
    wchodzi to do struktury zakupów. Handlujesz znaczkami pocztowymi???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-09 11:00:25
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiele i z róznych urzędów - wszystkie pisane ręcznie.
    > A na fakturę np. w Grudziądzu, trzeba czekać parę dni, bo wystawiaja je w
    To bardzo dziwne.... przynajmniej w Łodzi wklepują w komputer od ręki i trwa
    to dosłownie kilka sekund, oczywiście jeśli się już jest w bazie :)

> [...]
    > sprzedajesz dalej tego co kupiłes jako zwolnione lub ze stawką 0% to nie
    > wchodzi to do struktury zakupów. Handlujesz znaczkami pocztowymi???
    Nie - wysyłam paczki i zawsze na fakturze firmom wpisuje koszty wysyłki jako
    osobną pozycję, oczywiście z 22% VATem, to jest przecież dla firm koszt
    uboczny nabycia towaru, a ja żebym mógł refakturować te koszty wysyłki muszę
    mieć fakturę z poczty.
    Tak samo jeśli jest sprzedaż bezrachunkowa za pobraniem. Byłbym stratny
    gdybym nie miał kosztu wysłania paczki pocztowej, a wpływ na konto mam razem
    z kosztami wysyłki.
    Myślę, że dobrze rozumuję ;-)