  • 1. Data: 2003-12-25 19:50:10
    Temat: Import bez f-ry sprzedazy? Pilne, niestety :(
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Wiem, wiem swieta itd.

    Mam niestety gardlowa sprawe - jutro konczy sie aukcja
    internetowa (za granica) z ktorej towar chce sprowadzic
    do kraju. Towar drozszy, do firmy wiec oficjalny import.

    Robilem to juz i nie bylo problemow, ale tu niestety wesze jeden.
    Sprzet kupie (mam nadzieje) od osoby prywatnej i moze byc tak,
    ze nie dostane zadnej f-ry. W tym wlasnie problem.
    "Moja" Agencja Celna nie pracuje nie mam sie kogo
    poradzic, licze na madrosc grupy;)
    No i na to, ze ktokolwiek czyta grupe w swieta...

    Co zrobi Urzad Celny w takiej sytuacji???
    Czy wydruk z koncowym wynikiem aukcji plus przelew
    bankowy wystarcza by potwierdzic wartosc sprzetu?
    Czy wogole istnieje takie cos jak import od osoby prywatnej?

    Z doswiadczenia wiem, ze UC traktuje zagraniczne f-ry
    dosc lekcewazaco - poprzednio musialem godzine
    tlumaczyc celnikowi, ze podstawa DG jest tanio kupowac :(

    Zakup ma byc okazyjnie tani - inny nie ma przeciez sensu -
    wiec nie mam zamiaru placic VATu od "wartosci rynkowej"
    wg. oceny UC, czyli "na oko". VAT co prawda odliczam,
    ale tu wartosc rynkowa teoretycznie moze byc i kilkadziesiat
    tysiecy zl - nie chce mrozic kasy w VACie...

    Reasumujac - beda problemy czy nie?

    Mr J.J.
    www.skanowanie.com.pl