  • 1. Data: 2004-03-08 14:51:17
    Temat: Ile zdrowotnego wpisujemy do PIT-5
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Ile zdrowotnego wpisujemy do PIT-5 w polu nr 48 ?

    Faktycznie zapłacone (8,25% ) czy tylko 8,00% ?

    --

    Adam

  • 2. Data: 2004-03-08 15:08:22
    Temat: Re: Ile zdrowotnego wpisujemy do PIT-5
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ile zdrowotnego wpisujemy do PIT-5 w polu nr 48 ?
    >
    > Faktycznie zapłacone (8,25% ) czy tylko 8,00% ?
    -------------------------------
    Chyba jednak 7,75 .
    Wiola

  • 3. Data: 2004-03-08 21:01:47
    Od: "Nicolka" <n...@b...pl>

    napewno 7,75% czyli za styczen 136,1 zł i za grudzień 136,10zł.

  • 4. Data: 2004-03-09 09:26:24
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Użytkownik "Nicolka" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    > napewno 7,75% czyli za styczen 136,1 zł i za grudzień 136,10zł.

    I to pomimo że płaciło się za grudzień 2003 8% ?
    A ile odlicza się za 2003 rok (płaciło się 8% za cay 2003, a za grudzień
    2002 7,75%) ?
    --
    Adam

  • 5. Data: 2004-03-09 15:13:33
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu.org>

    Adam wrote:
    > I to pomimo że płaciło się za grudzień 2003 8% ?
    > A ile odlicza się za 2003 rok (płaciło się 8% za cay 2003, a za grudzień
    > 2002 7,75%) ?

    A może by tak UPDOF poczytać z uwagą? Art 27b. p.2

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 6. Data: 2004-03-09 23:13:05
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > A może by tak UPDOF poczytać z uwagą? Art 27b. p.2

    Dzięki za podpowiedź .
    A UPDOF mam z grudnia 2003 z poprawkami z 42-ch Dzienników Ustaw
    (ostatni Dz.U.2002 ) więc skąd mam miec pewność , ze przed tą wersją
    którą mam nie było inaczej .
    Adam

  • 7. Data: 2004-03-10 00:28:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Adam wrote:
    [...]
    >+ A UPDOF mam z grudnia 2003 z poprawkami z 42-ch Dzienników Ustaw
    >+ (ostatni Dz.U.2002 ) więc skąd mam miec pewność

    Można próbować prześledzić na isip.sejm.gov.pl (tam jest lista
    "akty powiązane" :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-10 07:07:06
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > Dzięki za podpowiedź .
    > A UPDOF mam z grudnia 2003 z poprawkami z 42-ch Dzienników Ustaw
    > (ostatni Dz.U.2002 ) więc skąd mam miec pewność , ze przed tą wersją
    > którą mam nie było inaczej .
    -------------------
    Mały cytat z ustawy
    2. Kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którą zmniejsza się podatek,
    nie może przekroczyć 7,75% podstawy wymiaru tej składki.
    i jeszcze strona z tekstem jednolitym aktualanym
    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_punkt=36&id_temat_htm
    l=38880

    Nie chciałeś wierzyć wiec miłej lektury.
    Pozdrawiam Wiola

  • 9. Data: 2004-03-10 16:06:03
    Od: "Andrzej" <v...@p...onet.pl>

    Czy w 2003 roku też było to 7.75 do odliczenia od podatku?

    A jak wygląda sprawa z tym, kiedy którą składkę możemy w Picie 5 uwzględnić?

    Czy to się zmieniło w stosunku do lat poprzednich? BO 3 lata temu jak pytałem
    pani w US, to powiedziała, że odliczam zdrowotne od podatku w miesiącu, w
    którym je wpłaciłem, czyli np. jeśli za styczeń i luty zapłaciłem w lutym, to
    przy lutowym picie 5 mogę odliczyć od podatku obie składki.

    Czy teraz jest tak samo, czy bez względu na to kiedy się wpłaciło realnie te
    składki, i tak można odliczyć tylko zdrowotne za miesiąc poprzedni - czyli np.
    składając lutowy Pit 5 odliczam składkę tylko za styczeń, a składkę za luty
    (mimo ze wplaciłem ją już w lutym) odliczę dopiero w marcu?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2004-03-10 22:26:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Andrzej wrote:

    >+ Czy w 2003 roku też było to 7.75 do odliczenia od podatku?

    Tak.

> [...]
    >+ którym je wpłaciłem, czyli np. jeśli za styczeń i luty zapłaciłem w lutym, to
    >+ przy lutowym picie 5 mogę odliczyć od podatku obie składki.

    Tak. AFAIK & IMHO oczywiście. Niemniej w listopadzie i grudniu tak
    robiłem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)