  • 1. Data: 2009-10-26 10:30:29
    Temat: Gwarancja a oryginalne opakowanie
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Kupiłem komputer (samą jednostkę centralną) na allegro i okazał się
    uszkodzony. Przy wyjmowaniu komputera musiałem porozcinać karton
    (komputer był w taki sposób umieszczony, żę bardzo ciężko byłoby go
    wyjąć bez przecinania kartonu). Tymczasem w umowie gwarancyjnej mam
    napisane:
    "2. Urządzenie do naprawy dostarcza nabywca do siedziby firmy na
    własny koszt, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym...."

    Jednak w temacie:
    http://tinyurl.com/yldfssq
    jeden z forumowiczów napisał tak:
    "Przepisy na ten temat są jasne, nie można uzależniać świadczenia
    gwarancyjnego od posiadania opakowania. Żądanie opakowania jest
    równie
    bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach
    gwarancyjnych."

    Czyli w mojej umowie gwarancyjnej ten punkt nr.2 który zacytowałem
    jest chyba niezgodny z polskim prawem? Ale o jaki przepis i z jakiej
    ustawy może chodzić?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 2. Data: 2009-10-26 22:44:47
    Temat: Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Oct 2009, Rafał K. wrote:

> [...]
    > równie
    > bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach

    1. NTG, daj na .prawo (bez .podatki)
    2. IMO w *gwarancji* może być taki zapis (i basta).
    Nie ma opakowania - nie ma gwarancji.
    Ale gwarancja jest *w ogóle* dobrowolna.
    Co innego:
    - rękojmia (w przypadku zakupu "przez firmę", mówiąc w uproszczeniu)
    - odpowiedzialność z konsumenckiej niezgodności z umową
    W tym drugim przypadku, o ile wiem, wykładnia (a przynajmniej
    "powszechna opinia") jest taka, że opakowanie nie stanowi "części
    towaru" i można reklamować bez (opakowania).
    Sam mam pewne wątpliwości "bazowe" (prosto - skoro to NIE JEST
    "część towaru", to znaczy że klient KUPIŁBY nieopakowany fabrycznie
    za "normalną" cenę, tak? - bo jak nie, to ktoś coś tu stawia
    na głowie :))

    > Czyli w mojej umowie gwarancyjnej ten punkt nr.2 który zacytowałem
    > jest chyba niezgodny z polskim prawem?

    Nie jest niezgodny.
    A bywa tak, że reklamacja z gwarancji *może* byc korzysniejsza,
    niż z "niezgodności" - nie mając opakowania można gwarancję
    stracić.

    > Ale o jaki przepis i z jakiej
    > ustawy może chodzić?

    "O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej".
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=48

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-11-01 12:28:30