  • 1. Data: 2002-02-16 21:35:42
    Temat: Gdzie jest zapis?.
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam.
    Podajcie proszę gdzie dokladnie jest zapis,
    ze osoba pracująca na pełnym etacie w firmie i
    prowadząca DG w formie karty podatkowej
    nie moze swiadczyć usługi dla firmy w ktorej
    pracuje. Chodzi mi o dokladny zapis czy zadnych
    usług , czy tez tylko tych , ktore ma w zakresie swoich obowiązków. Nigdzie
    nie moge znaleźć a wiem , ze to gdzies musi byc.

    Witek.

  • 2. Data: 2002-02-17 00:55:01
    Temat: Re: Gdzie jest zapis?.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Feb 2002, Witek wrote:

> [...]
    >+ pracuje. Chodzi mi o dokladny zapis czy zadnych
    >+ usług , czy tez tylko tych , ktore ma w zakresie

    AFAIR żadnych. Na zdrowy rozum rozsądnie (można
    by "wcisnąć" całą wypłatę w "niezakres" i tak
    zjeść koszty)

    >+ swoich obowiązków. Nigdzie
    >+ nie moge znaleźć a wiem , ze to gdzies musi byc.

    Jest w ustawie o podatkach ryczałtowych.
    Z dwu źródeł: INFOR i HOGA leży ona tylko na jednym :)
    (nie pamiętam którym) więc przeszukaj (jest tam razem
    z ustawą o podatku od osób fizycznych).
    Chyba www.hoga.pl !

    >+ Witek.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-17 10:25:02
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > Z dwu źródeł: INFOR i HOGA leży ona tylko na jednym :)
    > (nie pamiętam którym) więc przeszukaj (jest tam razem

    Fakt doszukałem się w ustawiie o podatkach ryczałtowych takiego
    zapisu ale w częsci o podatku ryczałtowym z przychodów ewidencjonowanych tej
    ustawy
    w częsci dotyczącej karty podatkowej tego zapisu nie ma . Czy nalezy
    rozumiec , ze dotyczy równiez karty podatkowej. Tak jak piszesz na zdrowy
    rozum
    tak powinno byc ale zapisu nie ma. Chyba , że sie myle.

    Witek.

  • 4. Data: 2002-02-18 11:38:45
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sat, 16 Feb 2002 22:35:42 +0100, "Witek" <l...@k...net.pl> wrote:

> [...]
    >usług , czy tez tylko tych , ktore ma w zakresie swoich obowiązków. Nigdzie
    > nie moge znaleźć a wiem , ze to gdzies musi byc.

    Świadczenie usług, które ma się w zakresie swoich obowiązków jest
    traktowane jak zatrudnienie na etacie bez względu na formę świadczenia
    tych usług, zapisy umowy itd.

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-02-18 16:17:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Feb 2002, Witek wrote:
    [...]
    >+ > AFAIR żadnych. Na zdrowy rozum rozsądnie (można
    >+ > by "wcisnąć" całą wypłatę w "niezakres" i tak
    >+ > zjeść koszty)
    [...]
> [...]
    >+ rozum
    >+ tak powinno byc ale zapisu nie ma. Chyba , że sie myle.

    Ustawa jest calością :), jednak wygląda że masz
    rację. Nie wiem jak to ugryźć: w tym samym
    artykule jest wyłączenie obowiązywania rozdziału 2
    dla karty jak i zakaz "konkurencji". Hm...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-02-18 16:26:53
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > rację. Nie wiem jak to ugryźć: w tym samym
    > artykule jest wyłączenie obowiązywania rozdziału 2
    > dla karty jak i zakaz "konkurencji". Hm...

    Jakbys miał pewne informacje na ten temat proszę napisz.
    Do czasu gdy nie bede pewien nie bede swiadczyl usług dla
    mojej firmy etatowej.Jak ja sie cos dowiem tez dam znac.

    Witek.

  • 7. Data: 2002-02-18 16:29:08
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Świadczenie usług, które ma się w zakresie swoich obowiązków jest
    > traktowane jak zatrudnienie na etacie bez względu na formę świadczenia

    Czyli jezeli swiadcze poza zakresem moich obowiazkow to nie
    lamie przepisow ustawy ? Czy tak to nalezy rozumiec.?

    Witek

  • 8. Data: 2002-02-18 17:38:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Witek wrote:

> [...]
    >+ Czyli jezeli swiadcze poza zakresem moich obowiazkow to nie
    >+ lamie przepisow ustawy ? Czy tak to nalezy rozumiec.?

    IMHO nie. To co napisał Sławek mówi, że skoro masz
    umowę o pracę to nie możesz świadczyć w oparciu o inne
    umowy tych samych świadczeń tej samej firmie (a to jest
    tylko część twojego pytania i odwołuje się do innego
    przepisu, BTW nie wiem z której ustawy :)!)
    Ale ten tekst nic nie mówi o twojej relacji jako
    jednocześnie pracownika i "kontrahenta ryczałtowego"
    w zakresie innych umów/obowiązków. Hm...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-18 17:50:57
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > przepisu, BTW nie wiem z której ustawy :)!)

    Ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy:

    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje
    się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod
    jego kierownictwem, a pracodawca do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem.

    § 1.1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony
    umowy.

  • 10. Data: 2002-02-18 19:21:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, bromden wrote:

> [...]
    >+ § 1.1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    >+ podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony

    Niby tak (przepraszam za cytat, ale ciąć nie ma co !).
    Acz zakazu wykonywania INNEJ umowy dotyczącej TEGO SAMEGO
    co w umowie o pracę w *tym przepisie* nie widzę. A tak
    napisałeś :) (w co uwierzyłem :)!)
    Zakładam optymistycznie, że pracownik i pracodawca są w stanie
    wykazać czarno na białym że część wykonywana jest faktycznie
    "pod kierownictwem" (i innymi szykanami, np. w zakładzie
    i na sprzęcie pracodawcy) a częśc ewidentnie poza (w ramach
    własnej DG, na swoim sprzęcie i np. rozliczane raz miesięcznie
    przez Dział Kontroli Jakości - być może jednoosobowy :)!)

    Prowadzący DG nie zobowiązuje się do "swiadczenia pracy"
    ale do "dostarczania wyrobu".
    IMHO - z powyższymi zastrzeżeniami - nie do podważenia.
    Albo inaczej: równie trudne do podważenia jak jednoczesna
    umowa o pracę i o dzieło.

    Jeszcze przypomnę o co poszło: DG na ryczałcie (ale karta,
    nie ewidencjonowany) i pytanie: czy jest zakaz jednoczesnej
    pracy (na UoP) i współpracy DG z DG.
    W UoPDoOF jest wyraźny zakaz dla ryczałtu ewidencjonowanego.
    Dla karty trudno wyczytać: w tym samym artukule jest ów
    "zakaz współpracy" i wyłączenie treści całego rozdziału !

    Czyli:
    - jeśli art. 8 dotyczy rozdziału 2 to wyłącza siebie sam :>
    co jest sprzeczne z logiką (ale tak napisali: !)
    - przyjmując, że sam siebie nie wyłącza, to również
    w art. 8 jest zakaz z zaznaczeniem że wyłącza takich
    "współpracowników" z działania rozdziału 2
    -...a "kartowcy" są w rozdziale 3.
    Wygląda na to, że "kartowców" zakaz nie obejmuje (choć
    na zdrowy rozum nie byłby niczym dziwnym - współpraca
    "pełnej" DG z jakimkolwiek ryczałtem stwarza okazję
    do "topienia kosztów" po jednej stronie a płacenia
    podatku po drugiej !)

    Pozdrowienia, Gotfryd