  • 1. Data: 2006-02-19 17:58:36
    Temat: Fundusz pracy a znizka dla rozpoczynajacych dzialalnosc
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    Witam!
    Mam taka jedna watpliwosc, a nie moge teraz tego wyjasnic bezposrednio w
    ZUS. Czy korzystajacy ze znizki w platnosciach ZUS placa skladke na fundusz
    pracy? Pytam, poniewaz pani w ZUS wyjasnila co i jak wpisywac w deklaracji
    DRA i fundusz pracy przy tym pominela. Znajoma ksiegowa twierdzi, ze skladki
    na fundusz pracy placi sie zawsze, niezaleznie od znizek. Pomyslalam wiec,
    ze moze pani w ZUS sie pomylila. Jednak niedawno znalazlam informacje, ze
    korzystajacy ze znizki dla rozpoczynajacych dzialalnosc przedsiebiorcy
    skladki na fundusz pracy faktycznie nie placa (ABC small business'u).
    Mikroprzedsiębiorca, KPiR, VAT, nie zatrudnia pracownikow.
    joan

  • 2. Data: 2006-02-19 18:20:16
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Kiepska księgowa.

    Eee, ksiegowa tez czlowiek:).

    > FP nie płaci się, jeśli podstawa nie przekracza
    > jakiegoś tam progu (płacy minimalnej?). Przy obniżonych składkach -
    > nie przekracza.

    Dziekuje!

    joan

  • 3. Data: 2006-02-19 18:24:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@v...pl> napisal(a):
> [...]
    > DRA i fundusz pracy przy tym pominela. Znajoma ksiegowa twierdzi, ze skladki
    > na fundusz pracy placi sie zawsze, niezaleznie od znizek.

    Kiepska księgowa. FP nie płaci się, jeśli podstawa nie przekracza
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-02-20 10:00:15
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joan" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skladki
    > na fundusz pracy placi sie zawsze, niezaleznie od znizek.

    Składki na Fundusz Pracy płaci się jak podstawą wymiaru jest co najmniej
    połowa najniższego wynagrodzenia.
    W przypadku ulgi dla rozpoczynających jest to 1/3 tej kwoty.