  • 1. Data: 2009-08-21 11:29:28
    Temat: Firma w PL i UK
    Od: Barti <b...@e...com>

    Czołem.

    Czy ktoś wie jak jest z płaceniem ZUSu w Polsce jeżeli mam
    dwie dz. gospodarcze - jedna w PL i drugą w UK?

    Jak to jest przy założeniu że:
    a) mieszkam w Polsce
    b) mieszkam w UK

    Swego czasu reklamowano tu sposób na ZUS polegający na tym, że
    zatrudniamy się na etat w angielskiej firmie. Czy zadziała to tak samo
    w przypadku założenia firmy w UK?

  • 2. Data: 2009-08-21 16:06:44
    Temat: Re: Firma w PL i UK
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Barti wrote:

    > Czołem.
    >
    > Czy ktoś wie jak jest z płaceniem ZUSu w Polsce jeżeli mam
    > dwie dz. gospodarcze - jedna w PL i drugą w UK?

> [...]

    1. nie ćwiczyłem
    2. wg tego co wiem, DG będzie *jedna* i będzie ona w miejscu
    zamieszkania. To nie wyklucza możliwości, że owa DG może być
    opodatkowana tam gdzie uzyskuje przychód i obrót (znaczy
    dotyczy to zarówno PDoOF jak i VAT), ale będzie to "po prostu"
    DG np. mieszkańca Polski, która realizuje czynności gospodarcze
    np. w .uk - albo na odwrót.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-08-21 17:55:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > dotyczy to zarówno PDoOF jak i VAT), ale będzie to "po prostu"
    > DG np. mieszkańca Polski, która realizuje czynności gospodarcze

    Nie to, żebym się czepiał ale jak to się ma do nieograniczonego
    obowiązku podatkowego w Polsce, skoro jest się tu rezydentem?

    Nie wnikając w szczegóły byłbym takim mykiem potencjalnie zainteresowany
    (w zakresie DGOF), dlatego ciekaw jestem jak to sobie wyobrażasz.

    Piotrek