  • 1. Data: 2003-06-11 14:37:16
    Temat: Faktura za usługi tele innego abonenta - pytanie
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytanie (VAT, KPiR).
    Chcę zatrudnić osobę, która na umowę - zlecenie będzie dzwonić "po
    klientach". Odbywać się będzie to u niej w domu, z jej telefonu
    stacjonarnego (TPSA).
    Chciałbym żeby odbywało się to przez tele2 - mają tańsze rozmowy
    międzymiastowe.
    Czy jest możliwe, aby osoba ta korzystała z usług tele2, a jednocześnie aby
    faktura VAT za usługi telekomunikacyjne świadcone przez T2 była na
    prowadzoną przeze mnie firmę (chciałbym mieć możliwość wliczenia sobie tego
    w koszta i odliczenia vat-u)? Jak to zrobić?
    Pozdr.,
    Seba

  • 2. Data: 2003-06-11 15:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, SebaeL wrote:
    [...]
    >+ Chcę zatrudnić osobę, która na umowę - zlecenie

    wKF: uświadamiano nas tutaj że "zatrudnienie" jest równoważne
    umowie o pracę :)
    [...]
    >+ Czy jest możliwe, aby osoba ta korzystała z usług tele2, a jednocześnie aby
    >+ faktura VAT za usługi telekomunikacyjne świadcone przez T2 była na
    >+ prowadzoną przeze mnie firmę

    Sądzę że byłoby to ryzykowne.
    Jeśli ktoś wykonuje usługę zlecenia na "własnym sprzęcie", to to
    jest *jego* koszt. Oczywiście owa osoba może oczywiście policzyć
    *rzeczywisty* koszt realizacji usługi (wcale nie musi korzystać
    z 20% ryczałtu), ale VAT przepadnie :(
    [...]
    >+ Jak to zrobić?

    Sam jestem ciekaw :)
    Chyba musiałaby to być jakaś koronkowa konstrukcja :] żeby
    telefon był "twój". Wynająć byłą budkę z piwem w okolicy ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-12 09:08:33
    Od: "Beata" <a...@r...pl>

    Sam jestem ciekaw :)
    Chyba musiałaby to być jakaś koronkowa konstrukcja :] żeby
    telefon był "twój". Wynająć byłą budkę z piwem w okolicy ? ;>

    Hm, musiałbys chyba wynajac jego mieszkanie albo czesc na biuro w umowie
    zaznaczyc ze wraz z telefonem , w koszty chyba tak ale z vatem
    .....musiałbys w tym " wynajetym" miszkaniu zaintstalowac na firme telefon
    a czlowieka zatrudnic i masz biuro z tel :)) ale nie wiem czy to Ci sie
    oplaca .....

    Beata