  • 1. Data: 2013-08-12 11:11:08
    Temat: Faktura za domeny a zawieszenie DG
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    mam zawieszoną z przyczyn zdrowotnych DG do września. Teraz jednak
    home.pl wystawił mi fakturę za domeny internetowe, bo tak przypadał
    okres ich wygasania. Czy jak już odwieszę DG od września, to mogę
    wliczyć tę fakturę w KUP (PKPiR) oraz VAT?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2013-08-13 09:53:08
    Temat: Re: Faktura za domeny a zawieszenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > wystawił mi fakturę za domeny internetowe, bo tak przypadał okres ich
    > wygasania. Czy jak już odwieszę DG od września, to mogę wliczyć tę fakturę

    "Nie widać przeszkód".
    Nowelizacja o "zawieszaniu" jawnie wprowadziła zapis, ze wydatki służące
    "zachowaniu źródła" stanowią koszt uzyskania.

    http://www.gofin.pl/17,1,61,150801,zawieszenie-dzial
    alnosci-gospodarczej-wedlug-przepisow.html

    Przepis - art.14a, zwracasz uwagę na "ma prawo":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,29,147,938,7
    1115,20130617,zasady-podejmowania-i-wykonywania-dzia
    lalnosci-gospodarczej.html
    ...bo działa to tak, że "przepisy podatkowe nie tworzą zdarzeń lecz
    je opodatkowują", czyli prawo do legalnego wykonania czynności
    *w ramach DG* mimo zwolnienia, implikuje prawo do opodatkowania
    (i nic to że w tym przypadku "opodatkowanie" oznacza "zaliczenie
    w koszty").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-08-13 10:10:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Nie widać przeszkód".
    > Nowelizacja o "zawieszaniu" jawnie wprowadziła zapis, ze wydatki służące
    > "zachowaniu źródła" stanowią koszt uzyskania.

    I wliczyć w koszty można teraz, a nie "jak już odwieszę DG od września"

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-08-13 12:12:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.08.2013 10:10, Liwiusz pisze:

    > I wliczyć w koszty można teraz, a nie "jak już odwieszę DG od września"

    No ale nie ma w co wliczać...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2013-08-13 12:17:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nowelizacja o "zawieszaniu" jawnie wprowadziła zapis, ze wydatki służące
    > "zachowaniu źródła" stanowią koszt uzyskania.

    To pójdę dalej ;D Jak z telefonem (Oranżeee), który był opłacany przez
    okres zawieszenia, bo umowa była podpisana i nie można było zrezygnować.
    Czy po odwieszeniu można go zaksięgować? Jak tak, to na ile wstecz?

    Choć tu jest pewnie ryzyko, bo był używany w tym czasie. Co prawda kasa
    za abonament i tak by przepadła, ale....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2013-08-13 12:17:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-08-13 12:18:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To pójdę dalej ;D Jak z telefonem (Oranżeee), który był opłacany przez
    > okres zawieszenia, bo umowa była podpisana i nie można było zrezygnować.
    > Czy po odwieszeniu można go zaksięgować? Jak tak, to na ile wstecz?

    Można zaksięgować w taki sam sposób, jak bez zawieszenia działalności.
    Czyli "na bieżąco" na pewno, a co później, to niech się mądrzejsi
    wypowiedzią kiedy i jak daleko można księgować stare faktury.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-08-13 12:25:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.08.2013 12:17, Liwiusz pisze:

    > ?

    Działalność zawieszona i nie generuje przychodów. Więc nie ma co wliczać
    kosztów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2013-08-13 12:26:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Działalność zawieszona i nie generuje przychodów. Więc nie ma co wliczać
    > kosztów.

    To nie słyszałeś o czymś takim jak strata z działalności?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-08-13 16:22:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.08.2013 12:26, Liwiusz pisze:
    > To nie słyszałeś o czymś takim jak strata z działalności?

    No ale przecież z PIT i tak rozliczę to rocznie, a z VAT staranie się o
    zwrot to ostateczność.
    Nie widzę sensu księgowania i składania deklaracji VAT, jeżeli wolno mi
    to zrobić we wrześniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek