  • 1. Data: 2004-08-30 13:05:27
    Temat: Faktura wewnętrzna - kontrachenci z UE.
    Od: "news.tpi.pl" <s...@o...pl>

    Jesli ktos moze prosze o naszkicowanie mi tematu. Zaczely mi sie sypac
    transakcje zakupu i sprzedazy z Unia, a ze sam sobie prowadze pelna
    ksiegowosc, nie jestem do konca w temacie.

    Rozumiem, ze VAT nalezy naliczac faktura wewnetrzna, ale nie do konca wiem
    jak to ksiegowac. Chodzi mi o ksiegowanie calosci operacji zakupu jak i
    sprzedazy. Tzn - jak ksiegowac fakture wystawiona przez zagranicznego
    dostawce i jak fakture wystawiona zagranicznemu odbiorcy ktory jest
    podatnikiem VAT.
    Jesli ktos moglby mi naswietlic schemat, dla uproszczenia przyjmujac, ze
    potwierdzenia dostaw sa.

    Czy gdzies w sieci lezy druk faktury wewnetrznej do zassania?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2004-08-31 05:28:48
    Temat: Re: Faktura wewnętrzna - kontrachenci z UE.
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatnikiem VAT.
    > Jesli ktos moglby mi naswietlic schemat, dla uproszczenia przyjmujac, ze

    1. Sprzedaż (tak jak dawny eksport)
    Wn 200 - kontrahent Ma 701 - sprzedaz wyrobów

    2. Zakup
    Wn 300- rozliczenie zakupu materiałow badz usług (wartość z f-ry obcej)
    Ma 200 - kontrahent

    3. F-ra wewn. na zakup z UE
    Wn 222-1 vat naliczony
    Ma 222-2 vat należny

    > Czy gdzies w sieci lezy druk faktury wewnetrznej do zassania?

    Nie ma specjalnego druku na f-ry wewn. Mozesz korzystac ze standardowej
    f-ry, albo z takiej jaką pewnie wystawiales na odprowadzenie vatu od
    reprezentacji i reklamy.

    adi

  • 3. Data: 2004-08-31 09:11:14
    Od: "news.tpi.pl" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > 2. Zakup
    > Wn 300- rozliczenie zakupu materiałow badz usług (wartość z f-ry obcej)

    Bardzo jasno powiedziane. Dzieki wielkie.
    Jeszcze tylko pytanie odnosnie sprzedazy nie-podatnikowi z UE. Traktuje sie
    go polskim VATem, i rozumiem ksieguje sie sprzedaz jak zwykla FV?

    > Nie ma specjalnego druku na f-ry wewn. Mozesz korzystac ze standardowej
    > f-ry, albo z takiej jaką pewnie wystawiales na odprowadzenie vatu od
    > reprezentacji i reklamy.

    Niestety reprezentacja i reklama - 0 ;)
    Nigdy nie mialem do czynienia z FW. Wydaje mi sie jasne teraz, tylko male
    uscislenie.
    Nabywca i sprzedawca to "Ja"?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 4. Data: 2004-08-31 19:09:51
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    > 1. Sprzedaż (tak jak dawny eksport)
    > Wn 200 - kontrahent Ma 701 - sprzedaz wyrobów

    Jeszcze dokladniej, jesli uda sie komus odpowiedziec to bede wdzieczny ;)
    Czy "wewnatrzwspolnotowa dostawa" obejmuje sprzedaz zarowno podatnikowi
    jak i nie-podatnikowi?
    Chodzi mi o to, czy oba rodzaje ksiegowac jako WDT, w drugim przypadku
    dodajac jedynie ksiegowanie VAT wedlug polskich stawek?

    > 2. Zakup
    > Wn 300- rozliczenie zakupu materiałow badz usług (wartość z f-ry obcej)
    > Ma 200 - kontrahent

    Nasuwa mi sie pytanie, czy konieczne jest ksiegowanie przez rozliczenie
    zakupu.
    To troche nie w temacie, natomiast czy ktos mi sie moze dobrac do tylka
    jesli
    zaksieguje taki zakup bezposrednio w koszty?

    > 3. F-ra wewn. na zakup z UE
    > Wn 222-1 vat naliczony
    > Ma 222-2 vat należny
    Czyli tylko w celu wykazania VAT w osobnej pozycji VAT-7? Bo jesli chodzi
    o zaplate to biorac pod uwage posiadany dowod dostawy zawsze wyjdzie na "0"
    ;)

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 5. Data: 2004-09-01 06:00:16
    Od: "adi" <a...@v...pl>

> [...]
    > Chodzi mi o to, czy oba rodzaje ksiegowac jako WDT, w drugim przypadku
    > dodajac jedynie ksiegowanie VAT wedlug polskich stawek?

    tak w skrocie, WDT jest wtedy gdy masz NIP UE tak jak twoj kontrahent, z
    wyjatkami dot. sprzedazy śr. transportu i wyrobow zharmonizowanych.

> [...]
    > jesli
    > zaksieguje taki zakup bezposrednio w koszty?

    to zalezy od twojego planu kont.

    > Czyli tylko w celu wykazania VAT w osobnej pozycji VAT-7? Bo jesli chodzi
    > o zaplate to biorac pod uwage posiadany dowod dostawy zawsze wyjdzie na "0"
    > ;)
    dokładnie.
    pozdrawiam
    adi

  • 6. Data: 2004-09-01 15:53:35
    Od: "news.tpi.pl" <s...@o...pl>

    > tak w skrocie, WDT jest wtedy gdy masz NIP UE tak jak twoj kontrahent, z
    > wyjatkami dot. sprzedazy śr. transportu i wyrobow zharmonizowanych.

    Nie zrozumiales mnie Adi...
    Chodzilo mi o to czy jesli wystawiam fakture zagranicznej prywatnej osobie
    nie
    bedacej podatnikiem VAT, to ksieguje ja jako WDT z vatem 22%, czy jako
    zwykla fakture sprzedazy?

    Szymon