  • 1. Data: 2012-01-18 18:12:14
    Temat: Faktura korygująca, czy nota?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Niedawno zorientowałem się, że klient w grudniu dostał fakturę z błędnym
    numerem. Oryginał ma numer 88 a kopia 89. Prawidłowy numer to 89.
    Wszystkie inne dane są poprawne.
    Co w takiej sytuacji zrobić? Napisać notę korygującą, czy fakturę
    korygującą VAT?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-01-18 18:56:22
    Temat: Re: Faktura korygująca, czy nota?
    Od: " " <s...@g...pl>

    > Co w takiej sytuacji zrobiÄ&#65533;? NapisaÄ&#65533; notÄ&#65533;
    korygujÄ&#65533;cÄ&#65533;, czy fakturÄ&#65533;
    > korygujÄ&#65533;cÄ&#65533; VAT?

    Moim zdaniem korektę, bo niby skąd nabywca miałby wiedzieć, że numer jest
    niepoprawny i ma wystawić Tobie z tego powodu notę? Chyba że mu powiesz,
    wówczas teoretycznie mógłby skorygować numer notą.

  • 3. Data: 2012-01-18 18:57:45
    Od: " " <s...@g...pl>

    > Moim zdaniem korektę,

    Oczywiście korektę faktury :)

  • 4. Data: 2012-01-18 20:15:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Niedawno zorientowałem się, że klient w grudniu dostał fakturę z
    > błędnym numerem. Oryginał ma numer 88 a kopia 89. Prawidłowy numer to
    > 89. Wszystkie inne dane są poprawne.
    > Co w takiej sytuacji zrobić?

    A musiałeś się zorientować? :-)

  • 5. Data: 2012-01-19 16:19:48
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszystkie inne dane są poprawne.
    > Co w takiej sytuacji zrobić? Napisać notę korygującą, czy fakturę

    możesz ale nie musisz wystawić korektę. Rozporządzenie w sprawie wystawiania
    faktur nie obliguje ciebie do wystawienia korekty jeśli pomyłka była w
    numerze dokumentu

    Marcin

  • 6. Data: 2012-01-19 17:37:34
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 19-01-2012 17:19, Marcin pisze:

    > możesz ale nie musisz wystawić korektę. Rozporządzenie w sprawie wystawiania
    > faktur nie obliguje ciebie do wystawienia korekty jeśli pomyłka była w
    > numerze dokumentu

    Czy ja wiem, wszak jest to "jakakolwiek inna pozycja faktury".

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-20 08:54:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2012, elephanto wrote:

    > Czy ja wiem, wszak jest to "jakakolwiek inna pozycja faktury".

    IMVHO tak właśnie - bo to nie rozporządzenie obliguje, a inne przepisy,
    zaś *możliwość* korekty jest taka sama, jak i dla innych pozycji.
    Obliguje (do korekty) zaś kodeks karny skarbowy, przewidujący karę
    za wystawienie faktury "w sposób wadliwy". Art.62 :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-01-20 12:16:07
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Czy ja wiem, wszak jest to "jakakolwiek inna pozycja faktury".
    >
    > --
    > Adam

    jeśli dobrze rozumiem § 15. ust.1 to numer dokumentu nie jest wg
    rozporządzającego pozycją faktury

    Marcin

  • 9. Data: 2012-01-20 13:16:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2012, Marcin wrote:

    > Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał

    > jeśli dobrze rozumiem § 15. ust.1 to numer dokumentu nie jest wg
    > rozporządzającego pozycją faktury

    Jak Ci to wyszło?
    Przecież jest to pozycja wprost wymieniona w par.5.1.3.
    Par.15.1 to jest lista negatywna, lista pozycji *do których nie
    wolno wystawiać not*, a nie lista pozycji.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-01-20 14:51:52
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    > Par.15.1 to jest lista negatywna, lista pozycji *do których nie
    > wolno wystawiać not*, a nie lista pozycji.

    Ja to rozumiem tak, że par 5.1 opisuje tylko co powinno być na fakturze nie
    precyzując że są to pozycje faktury, natomiast w par 15.1 jest użyta
    definicja czym są pozycje faktury

    Pozdrawiam
    Marcin