  • 1. Data: 2004-06-20 23:31:19
    Temat: Faktura korygująca?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    zawsze wiedziałem, że jest tak:

    Nota: wystawia kupujący, dotyczy danych kupującego.
    korygująca FV: wystawia sprzedawca, dotyczy treści towarów
    ale żona mi ostatnio mówi, że coś się zmieniło i że teraz sprzedawca może
    wystawić Fakturę Korygującą na treści inne niż towar. Jak to jest?

    BTW: czy osoba prywatna może wystawić notę?
    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-06-21 07:01:48
    Temat: Re: Faktura korygująca?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ Nota: wystawia kupujący, dotyczy danych kupującego.
    >+ korygująca FV: wystawia sprzedawca, dotyczy treści towarów

    Wg mnie - nie do końca.
    Nota: wystawia kupujący, może dotyczyć wszystkich danych za wyjątkiem
    tych których nie może :) (m.in. kwot oraz stawek nie wolno poprawiać)
    F-ra korygująca: dowolne dane, z pewnym ograniczeniem w zakresie
    "przeniesienia transakcji na inny istniejący podmiot" (i nie do końca
    jasnymi kryteriami w tym zakresie, również w orzecznictwie !).
    Tak było całe ostatnie lata !! (tj. również w "starym" rozporządzeniu)

    >+ ale żona mi ostatnio mówi, że coś się zmieniło i że teraz sprzedawca może
    >+ wystawić Fakturę Korygującą na treści inne niż towar. Jak to jest?

    Weźmij ty sobie i poczytaj:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    przepisy_vat_2004/rozpmf_zwrot_podatku.pdf

    ..a tam tekst:
    "faktura korygująca powinna zawierać *CO NAJMNIEJ*:"
    i czywiście par. 20: "również" oraz "jakiejkolwiek innej pozycji" !

    >+ BTW: czy osoba prywatna może wystawić notę?

    ...hm... "a czymu niy" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)