  • 1. Data: 2006-06-09 14:23:25
    Temat: Faktura NP, PKWiU
    Od: t <r...@o...pl>

    Czy na fakturze NP(na usługi których miejscem wykonywania jest inny kraj)
    musi być pełny kod PKWiU który by uzasadnial "NP-owość" faktury?
    Ja do tej pory wpisywałem kody skrócone podane w Art.27.4.3 żeby pełniej
    udokumentować
    treść faktury, ale widzę że na wszytskich fakturach dookoło są kody pełne,
    a że czytałem coś gdzieś kiedyś że USy się czepiały faktur z niepełnymi
    kodami więc
    sam już nie wiem.

    Z drugiej strony rozporządzenie MF o zasadach wystawiania FVAT, rozdział 4
    paragraf 9
    punkt 7 mówi iż w przypadku dostawy lub świadczenia usług objętych stawką
    podatku niższą
    od określonej albo zwolnionych od podatku(wszytsko zgdonie z innymi
    artykułami i rozporządzeniami),
    trzeba podać symbol PKWiU.
    Stanowisko podatnika(czyli moje :) ) jest tu takie że nie świadczy on usług
    podlegających pod zerową stawkę czy też zwolnionych z podatku VAT,
    ponieważ:
    1) katalog usług dla których trzeba podawać PKWiU jest zamknięty a usługi
    informatyczne się w nim nie znajdują;
    2) świadczy usługi niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT na
    terytorium RP, w związku z czym
    zgodnie z Art.5.1 UoVAT takie usługi niepodlegają opodatkowaniu na
    terytorium RP więc nie mogą
    podlegać pod stawkę obniżoną albo być zwolnione z VAT na terytorium RP.

    W związku z tym symbol PKWiU nie jest wymagany na fakturze, a jeśli się na
    niej znajduje
    to tylko jako informacja na zasadzie "co nie jest zabronione jest
    dozwolone".
    A umieszczania dodatkowych informacji na FVAT nikt nie zakazał.

    Ktoś się zgodzi lub to obali :) ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-09 15:51:40
    Temat: Re: Faktura NP, PKWiU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, t wrote:

    > Czy na fakturze NP(na usługi których miejscem wykonywania jest inny kraj)
    > musi być pełny kod PKWiU który by uzasadnial "NP-owość" faktury?

    Dywaguję: czy nie ma tu zastosowania zasada podawania przepisu
    prawnego (w postaci nr art. ustawy!) jako podstawy do wyłączenia
    z podatku VAT - ZAMIAST podawania PKWiU?
    Maddy pisała o tym notorycznie, bo m(i)a(ło) zastosowanie przy
    usługach budowlanych i pojawia(ło?) się notorycznie.

    > podlegających pod zerową stawkę czy też zwolnionych z podatku VAT,
    > ponieważ:
    > 1) katalog usług dla których trzeba podawać PKWiU jest zamknięty a usługi
    > informatyczne się w nim nie znajdują;

    ...ale owe usługi najdują się w katalogu tematycznym w ustawie :)
    i IMO owo miejsce wypada podać (być może: "również")

> [...]
    > to tylko jako informacja na zasadzie "co nie jest zabronione jest dozwolone".
    > A umieszczania dodatkowych informacji na FVAT nikt nie zakazał.

    IMO powinno być wskazanie przepisu art.2.16 i stosowna literka,
    na przykład "art.2.16.b ust. DU...." oraz ew. przepisu który
    dotyczy konkretnie TEJ sprzedaży.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-09 17:28:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-06-2006 o 17:51:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > IMO powinno być wskazanie przepisu art.2.16 i stosowna literka,
    > na przykład "art.2.16.b ust. DU...." oraz ew. przepisu który

    Tzn ja jako uzasadnienie/wymóg dopisuje na dole faktury zgodnie z ktoryms
    tam
    punktem rozporzadzenia MF ze zgodnie z VI dyrektywa i Art.27.4.3 podatek
    zobowiązany jest zapłacić
    nabywca.
    Mi tylko o ten (niepełny) PKWiU chodzi, czy nie namiesza przy kontroli
    faktur..
    Od tygodnia mam tyle wrażeń związanych z papierkologią i korektologią że
    nie jestem już niczego pewien :)

    I dzieki za rzeczowe dyskusje!

    pozdrawiam