  • 1. Data: 2003-02-06 14:48:08
    Temat: FP i FGŚP
    Od: "Ewa" <e...@a...waw.pl>

    Czy od emeryta zatrudnionego za 400 zł na 1/2 odprowadza się FP i FGŚ?
    Ewa

  • 2. Data: 2003-02-06 19:46:22
    Temat: Re: FP i FGŚP
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Czy od emeryta zatrudnionego za 400 zł na 1/2 odprowadza się FP i FGŚ?
    > Ewa
    Ktoś mi kiedyś usilnie wmawiał, że FP opłaca się tylko od osób, które mają
    najniższą krajową, czyli na ten rok 800zł.
    Ale to było suche wmawianie bez cytatów ustaw, więc i ja nie zacytuje,
    jestem ciekaw co na to inni?
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-02-06 20:08:12
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pawel J <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to było suche wmawianie bez cytatów ustaw, więc i ja nie zacytuje,

    To ja cytuję
    Obowiązek opłacania składek

    Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu
    i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, z późn.
    zm.) obowiązkowe składki na Fundusz Pracy, ustalone od kwot stanowiących
    podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe bez
    stosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 13
    października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137,
    poz. 887), wynoszących w przeliczeniu na okres miesiąca co najmniej
    najniższe wynagrodzenie, opłacają:

    1) pracodawcy oraz inne jednostki organizacyjne za osoby:

    a) pozostające w stosunku pracy lub stosunku służbowym,

    b) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą, umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia oraz za osoby z nimi współpracujące,

    c) wykonujące pracę w okresie odbywania kary pozbawienia wolności,

    d) pobierające stypendia sportowe,

    e) będące członkami zespołów adwokackich,

    f) otrzymujące świadczenie socjalne przysługujące na urlopie górniczym
    lub górniczy zasiłek socjalny - przewidziane w Układzie zbiorowym pracy
    dla pracowników zakładów górniczych z dnia 21 grudnia 1991 r. i w ustawie
    z dnia 26 listopada 1998 r. o dostosowaniu górnictwa węgla kamiennego do
    funkcjonowania w warunkach gospodarki rynkowej oraz szczególnych
    uprawnieniach i zadaniach gmin górniczych (Dz. U. Nr 162, poz. 1112) lub
    odrębnych przepisach,

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet