  • 1. Data: 2002-03-15 12:58:43
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu - ?
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

    Mam pytanie odnośnie tego niszczęsnego paliwa. Wiem, że Vatu od ON już nie
    można odliczyć, natomiast czy właściciel używający prywatnego samochodu do
    działalności może wliczać w koszty paliwo i dalej prowdzić ewidencję
    przebiegu pojazdu, stosując stawkę za 1km - 0,7195 (za auto pow 900 ccm)?

    Pozdrawiam
    Aleksandra

  • 2. Data: 2002-03-15 15:08:53
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdu - ?
    Od: "MarekF" <m...@a...alpha.pl>

    > można odliczyć, natomiast czy właściciel używający prywatnego samochodu do
    > działalności może wliczać w koszty paliwo i dalej prowdzić ewidencję
    > przebiegu pojazdu, stosując stawkę za 1km - 0,7195 (za auto pow 900 ccm)?
    Witam
    Nigdy mi sie nawet nie snilo, zeby odliczac paliwo, ew. koszty napraw i brac
    kilometrowke. Byla taka mozliwosc ale w osobach prawnych, umowa na wynajem
    samochodu od osoby fizycznej, lub z wypozyczalni samochodow, wszystkie
    koszty nawet chyba remonty biezace mozna bylo rozliczyc, ale nie
    kilometrowki.
    MarekF

  • 3. Data: 2002-03-15 17:36:12
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Aleksandra" <a...@3...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności może wliczać w koszty paliwo i dalej prowdzić ewidencję
    > przebiegu pojazdu, stosując stawkę za 1km - 0,7195 (za auto pow 900 ccm)?

    1. vat od ON (i gazu) jeszcze można odliczać... do 25 (lub 26) marca -
    dopiero wtedy wejdzie
    w życie nowelizacja ustawy VAT, która tego zakaże

    2. stawki kilometrówki od stycznia formalnie nie obowiązują bo nasi
    ustawodawcy
    i ministrzy spartolili sprawe, ale dalsze rozliczanie kosztów prywatnego
    samochodu
    osobowego w ten sposób to chyba jedyne rozsądne wyjście, bo ponoć ma być
    nowelizacja, która przywróci stan sprzed 01.01.2002

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-03-15 17:38:06
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "MarekF" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodu od osoby fizycznej, lub z wypozyczalni samochodow, wszystkie
    > koszty nawet chyba remonty biezace mozna bylo rozliczyc, ale nie

    albo coś kręcisz, albo chodzi Ci o zupełnie inną kilometrówkę niż ta
    co była potoczną nazwą "ewidencji przebiegu i kosztów używania prywatnego
    samochodu osobowego do celów działalności gospodarczej"

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-03-15 21:11:21
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

> [...]
    > działalności może wliczać w koszty paliwo i dalej prowdzić ewidencję
    > przebiegu pojazdu, stosując stawkę za 1km - 0,7195 (za auto pow 900 ccm)?

    OK:) Chodzi mi o normalne prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów i
    ewidencji rachunków - porównywanie, a potem księgowanie do księgi - czy
    można to nadal robić, bo słyszałam że nagle zabrakło jakiegoś przepisu.
    Sorry za nieścisłość.

    Aleksandra