  • 1. Data: 2003-01-21 07:12:10
    Temat: Ewidencja VAT a zasady ogólne
    Od: Igor Soszynski <o...@p...onet.pl>

    Witam,

    Staram sie od niedawna zorientowac w gaszczu przepisow dotyczacych
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Nie moge nigdzie znalezc
    odpowiedzi na pytanie:

    Czy przedsiebiorca opodatkowany na zasadach ogólnych, platnik VAT,
    powinien oprócz ksiegi przychodow i rozchodów prowadzic takze ewidencje
    VAT?

    Co jeszcze (oprócz kpir) powinna prowadzic osoba prowadzaca dzialalnosc
    gospodarcza na wspomnianych zasadach?

    Gdzie w Internecie mozna o tym przeczytac?

    Bede wdzieczny za odpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Igor

  • 2. Data: 2003-01-21 09:40:56
    Temat: Re: Ewidencja VAT a zasady ogólne
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Igor Soszynski" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy przedsiebiorca opodatkowany na zasadach ogólnych, platnik VAT,
    > powinien oprócz ksiegi przychodow i rozchodów prowadzic takze ewidencje

    Tak.

    > Co jeszcze (oprócz kpir) powinna prowadzic osoba prowadzaca dzialalnosc
    > gospodarcza na wspomnianych zasadach?

    No.. ewidencje...
    VAT i ST a jak trzeba to i inne..

    > Gdzie w Internecie mozna o tym przeczytac?

    Chocby tu..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-21 11:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Igor Soszynski wrote:
    [...]
    >+ Czy przedsiebiorca opodatkowany na zasadach ogólnych, platnik VAT,
    >+ powinien oprócz ksiegi przychodow i rozchodów prowadzic takze ewidencje
    >+ VAT?

    Oczywiście.

    >+ Co jeszcze (oprócz kpir) powinna prowadzic osoba prowadzaca dzialalnosc
    >+ gospodarcza na wspomnianych zasadach?

    Ewidencję Środków Trwałych i Ewdiencję wyposażenia; to minimum, rodzaj
    działalności może narzucać więcej.

    >+ Gdzie w Internecie mozna o tym przeczytac?

    Tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych.shtml

    Przeczytaj na początek rozporządzenie o prowadzeniu KPiR.
    Później jeszcze podobnie:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/vat.shtml

    >+ Bede wdzieczny za odpowiedz.

    Weź i jak już papiery poazakładasz - przejdź się do jakiegoś
    doradcy... nie zawadzi jak obejrzy coś tam powpisywał :]
    FYI: ja 1. raz tak zrobiłem. I na dzień dobry padło pytanie:
    "a remanent początkowy to gdzie Pan wpisał ??"
    :>

    >+ Pozdrawiam,

    wzjm, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-21 17:57:27
    Od: Igor Soszynski <o...@p...onet.pl>

    Wielkie dzieki za odpowiedz.

    > Ewidencj? ?rodków Trwa?ych i Ewdiencj? wyposa?enia; to minimum, rodzaj
    > dzia?alno?ci mo?e narzucaae wi?cej.

    A co jesli firma nie ma zadnych srodkow trwalych i zadnego wyposazenia?
    Pracuje u klienta, na jego maszynach i wyposazeniu. Ewidencje maja byc
    pustymi tabelkami?

    Pozdrawiam,
    Igor

  • 5. Data: 2003-01-21 20:26:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ Pracuje u klienta, na jego maszynach i wyposazeniu. Ewidencje maja byc

    IMHO: tak jest !
    Musisz umiec odpowiedzieć na pytanie: a gdzie byś wpisał,
    jakbyś nabył :) ?
    Rozp. ds. KPiR wymaga żeby "prowadzić".
    FYI: EW mam pustą właśnie :)

    >+ Pozdrawiam,