  • 1. Data: 2003-05-20 16:25:25
    Temat: Eksport programu przez internet
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    W dwoch urzedach skarbowych we Wroclawiu mile panie nie
    umialy rozwiazac mojego problemu - jak traktowac sprzedaz
    programow komnputerowych (wlasnego autorstwa) za granice
    wysylajac je poczta elektroniczna - a wiec bez odprawy
    celnej.

    W istocie jest to eksport, ale nie bedzie dokumentu SAD,
    ktory to potwierdzi. Jak wiec potraktowac taka sytuacje, na
    jakie przepisy sie powolac, zeby urzad skarbowy nie
    podwazyl, ze jest to rzeczywiscie eksport, od ktorego
    przysluguje zerowa stawka VATu?

    Dzieki za wszelkie opinie i wskazowki,
    pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-20 20:39:05
    Temat: Re: Eksport programu przez internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Bartosz Zoltak wrote:

> [...]
    >+ celnej.
    >+
    >+ W istocie jest to eksport, ale nie bedzie dokumentu SAD,

    Może odżałować 5 zł (znaczki) na pytanie "na piśmie" ?
    US odpowie, IS się ustosunkuje i pół Polski będzie mądrzejsze :)
    Jakaś metoda być musi, bo przecież prądu elektrycznego też
    celnicy nie pieczętują kiedy granicę przekracza !
    Jakbym wiedział że w twoim US są ludzie z humorem to
    bym polecał dopisać taki właśnie argument :), ale... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-20 21:23:28
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie przepisy sie powolac, zeby urzad skarbowy nie
    > podwazyl, ze jest to rzeczywiscie eksport, od ktorego

    No wiec przede wszystkim - pytanie nr. 1: co sprzedajesz. Program w sensie
    sprzedazy praw autorskich, czy w sensie potocznym, tak jak w sklepie
    sprzedaja gry?
    W pierwszym przypadku robisz tak, ze eksportowi ulegaja majatkowe prawa
    autorskie, a cala reszta w postaci kodu, grafiki, etc. jest darmowym
    dodatkiem.
    W drugim eksportujesz licencje na uzytkowanie programu. W obydwu przypadkach
    eksportujesz uslugi, nie towar. Jesli bys chcial eksportowac towar to
    musialby miec on fizyczna reprezentacje i czekala by cie zabawa z Urzedem
    Celnym, a po co ci to....
    Aha... to wszystko co napisalem, to efekt moich sieciowych poszukiwan, na
    wszelki wypadek napisalem zapytania do US, co do tej sprzedazy licencji, ale
    raczej wyglada to tak jak napisalem i podlega 0% VAT

    pzdr
    Arkadesh

  • 4. Data: 2003-05-20 21:54:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Arkadesh Dreadful wrote:

    >+ Użytkownik "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> napisał [...]
    >+ W drugim eksportujesz licencje na uzytkowanie programu. W obydwu przypadkach
    >+ eksportujesz uslugi, nie towar.

    No to ja się sprzeciwiam :)
    Jak usługi - to w celu wyeksportowania powinien chyba wyjechać ? ;)
    Uważam że to są prawa majątkowe, nie usługi ! Fakt objęcia VATem
    może zmienić klasyfikację na potrzby VATu (tj. że będzie inna
    niż dla KC i podatku dochodowego), jednak...wtedy raczej "towar"
    niż "usługa" :)

    >+ Jesli bys chcial eksportowac towar to
    >+ musialby miec on fizyczna reprezentacje i czekala by cie zabawa z Urzedem
    >+ Celnym, a po co ci to....

    Dwa pytania:
    - czy w mentalności urzędników (w tym celników) "licencja" czasem
    nie istnieje w odniesieniu do "papieru wartościowego" pt. "sztuka
    kartki z upoważnieniem do używania, może być z hologramem" ? :)
    - czy uważasz że energia elektryczna to usługa, a jeśli jednak nie to
    jaką ma "fizyczną reprezentację" ? Do czego SAD przypinają ? ;)

    >+ Aha... to wszystko co napisalem, to efekt moich sieciowych poszukiwan, na
    >+ wszelki wypadek napisalem zapytania do US, co do tej sprzedazy licencji, ale
    >+ raczej wyglada to tak jak napisalem i podlega 0% VAT

    W to też nie wątpię :), ale prądu się czepiałem nie bez kozery.
    W końcu przesyła się tak jak e-maile ;) (znaczy: drutami :)).

    A odpowiedzią US się pochwal :) (która Izba ? Będzie link :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-20 22:20:17
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomośc
    i news:Pine.WNT.4.50.0305202347020.-413643@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > może zmienić klasyfikację na potrzby VATu (tj. że będzie inna
    > niż dla KC i podatku dochodowego), jednak...wtedy raczej "towar"

    Hmmm.. moze... musze poszperac. W kazdym razie wiem, ze tak mozna uniknac ww
    problemow.

> [...]
    > - czy uważasz że energia elektryczna to usługa, a jeśli jednak nie to
    > jaką ma "fizyczną reprezentację" ? Do czego SAD przypinają ? ;)

    Hmmm.. podejrzewam, ze wlasnie jest tu 'trik' z usluga :) Znaczy prad
    'fizycznie' jest za friko, a placi sie za prawo korzystania z niego. Ale to
    juz moje gdybanie.

    > W to też nie wątpię :), ale prądu się czepiałem nie bez kozery.
    > W końcu przesyła się tak jak e-maile ;) (znaczy: drutami :)).
    >
    > A odpowiedzią US się pochwal :) (która Izba ? Będzie link :))

    Eeee.... Izba.. to ja nie wiem... W kazdym razie Nowa Huta, Krakow - jesli
    to o to chodzi.

    pzdr
    Arkadesh

  • 6. Data: 2003-05-20 22:32:04
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

> [...]

    > nie istnieje w odniesieniu do "papieru wartościowego" pt. "sztuka
    > kartki z upoważnieniem do używania, może być z hologramem" ? :)

    O tu znalazlem:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/VAT_2002/vat.
    html

    pzdr
    Arkadesh

  • 7. Data: 2003-05-21 08:14:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2003, Arkadesh Dreadful wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Hmmm.. moze... musze poszperac. W kazdym razie wiem, ze tak mozna uniknac ww

    Zeznaję że czytanie gdzie to w ustawie jest o "traktowaniu licencji
    jak usługi" (z podanego przez cienbie linku do RP) mam w kolejce :[
    [...]
    >+ Hmmm.. podejrzewam, ze wlasnie jest tu 'trik' z usluga :) Znaczy prad
    >+ 'fizycznie' jest za friko, a placi sie za prawo korzystania z niego. Ale to
    >+ juz moje gdybanie.

    Ale brzmi prawdopodobnie :)
    [...]
    >+ > A odpowiedzią US się pochwal :) (która Izba ? Będzie link :))
    >+
    >+ Eeee.... Izba.. to ja nie wiem... W kazdym razie Nowa Huta, Krakow - jesli
    >+ to o to chodzi.

    :)
    Izba jest w skali sztuka na województwo. Urzędy Skarbowe mają obowiązek
    prezentowania odpowiedzi na pytania podatników w Internecie (przyznam
    że postęp technologiczny jest !), ale nie bezpośrednio - lecz "wystawia"
    je IS. Dzięki temu jest *jakaś* weryfikacja :) i już widziałem odpowiedzi
    zaczynające się "odpowiedź zmieniona przez Izbę Skarbową" :) (pomimo
    że IS nie ma AFAIK takiego obowiązku - i na ogół na stronie jest
    info że "Izba nie ponosi odpowiedzialności za odpowiedzi Urzędów").

    A konkretnie:
    http://www.iskrakow.krak.pl/Html/html/wyjasnienia/wy
    j.htm

    Ale poszli na łatwiznę - wystawiając .PDFy ze skanami :>, wrr.... !

    Obejrzyj inne:
    http://directory.google.com/Top/World/Polska/Pa%C5%8
    4stwo/Rz%C4%85d_RP/Izby_Skarbowe/

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-21 10:19:39
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    ustawa o ptu
    1) art. 4 pkt. 2 lit. e - mowi, ze udzielenie licencji (lub
    przeniesienie praw autorskich) jest usluga
    2) art. 6 pkt. 6 - mowi, ze eksport uslug to wykonanie uslugi poza
    granicami polski
    3) art. 4a. ust. 1 pkt. 2 - mowi, ze jezeli firma ma siedzibe za
    granica, to miejscem wykonania uslugi udzielenia licencji (lub ppa)
    jest miejsce jej siedziby,
    4) art. 18 ust. 3 - mowi, ze w eksporcie uslug stawka podatku wynosi 0%

    jezeli udzielasz licencji firmie, ktora siedzibe ma za granica
    (oraz nie jest platnikiem vat w polsce, etc.), to ustawa "sztucznie"
    definiuje, ze usluga ta zostala wykonana za granica (3),
    czyli jest to eksport uslug (2), czyli stosujesz stawke 0% (4),
    nalezy pamietac o pisemnej formie licencji lub ppa

    przejrzyj archiwum

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o-- K? w(++) !O M--

  • 9. Data: 2003-05-25 18:39:40
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Tue, 20 May 2003, Bartosz Zoltak wrote:
    [ciach]

    wiem że niektórzy dla SADu, wysyłają dyskietkę z programem..

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl