  • 1. Data: 2011-02-17 14:48:11
    Temat: Działalność gospodarcza i obniżony ZUS
    Od: Mane <m...@g...pl>

    Witam, szukam i niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chciałbym
    rozpocząć działalność gospodarczą, będę świadczył usługi obecnemu
    pracodawcy. Obniżony ZUS można płacić w przypadku, w skrócie
    1. Nie prowadzenia DG w ciągu ostatnich 60 miesięcy.
    2. Nie świadczenia usług obecnemu pracodawcy/byłemu, tu jest chyba okres
    bieżącego i minionego roku kalendarzowego.

    Czy mógłbym płacić obniżony ZUS jeśli obecnie wiąże mnie umowa zlecenie,
    ze wszystkimi składkami (NFZ, ZUS).

  • 2. Data: 2011-02-17 16:27:04
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i obniżony ZUS
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 17-02-2011 15:48, Mane pisze:
    > Witam, szukam i niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chciałbym
    > rozpocząć działalność gospodarczą, będę świadczył usługi obecnemu
    > pracodawcy.

    Czy zleceniodawcy?

    > Czy mógłbym płacić obniżony ZUS jeśli obecnie wiąże mnie umowa zlecenie,
    > ze wszystkimi składkami (NFZ, ZUS).

    Tak, bo nie jest to stosunek pracy ani spoldzielczy stosunek pracy.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-02-17 18:51:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mógłbym płacić obniżony ZUS jeśli obecnie wiąże mnie umowa zlecenie,
    > ze wszystkimi składkami (NFZ, ZUS).

    W zasadzie po rozpoczeciu DG tez Cie bedzie laczyc umowa zlecenie - tylko
    inaczej beda sie odbywaly rozliczenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-02-18 09:14:31
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-02-17 17:27, elephanto pisze:

    > Czy zleceniodawcy?

    Masz rację, zleceniodawcy.

    > Tak, bo nie jest to stosunek pracy ani spoldzielczy stosunek pracy.

    Dzięki za odpowiedź.