  • 1. Data: 2003-10-02 10:05:30
    Temat: Duplikat f-ry
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Czy wystawiając duplikat f-ry pozostawiam bez zmian datę wystawienia i datę
    sprzedaży z f-ry podstawowej czy też powinnam dodać datę wystawienia
    duplikatu? Tak zażyczył sobie księgowy klienta. Ma rację?
    -------------
    Pozdrawiam, Graszka

  • 2. Data: 2003-10-02 10:25:26
    Temat: Re: Duplikat f-ry
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaży z f-ry podstawowej czy też powinnam dodać datę wystawienia
    > duplikatu? Tak zażyczył sobie księgowy klienta. Ma rację?
    Tym razem księgowy ma racje dupliakat musi mieć wszystkie dane poprzedniej
    faktury plus date wystawienia duplikatu.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-10-02 10:30:10
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Graszka wrote:

    > Czy wystawiając duplikat f-ry pozostawiam bez zmian datę wystawienia i
    > datę sprzedaży z f-ry podstawowej czy też powinnam dodać datę
    > wystawienia duplikatu? Tak zażyczył sobie księgowy klienta. Ma rację?

    Ma rację:
    Data sprzedaży
    Data wystawienia faktury
    Data wystawienia duplikatu

    I pamietaj o kopii duplikatu i podpisie odbiorcy na tej kopii

    § 49. 1. Jeżeli oryginał faktury lub faktury korygującej ulegnie
    zniszczeniu albo zaginie, sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie
    wystawia fakturę zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury.

    2. Faktura wystawiona ponownie musi zawierać wyraz DUPLIKAT oraz datę
    jej wystawienia. Duplikat faktury powinien być wystawiony w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.

  • 4. Data: 2003-10-02 12:40:20
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Wielkie dzięki!!!
    Graszka

  • 5. Data: 2003-10-02 13:25:28
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jej wystawienia. Duplikat faktury powinien być wystawiony w dwóch
    > egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje

    Faktycznie, zajrzałam do odpowiedniego Rozporządzenia.
    Czyli - jak rozumiem - jeden egzemplarz jest opisany DUPLIKAT ORYGINAŁ a
    drugi DUPLIKAT KOPIA?
    Gdzie tę kopię duplikatu trzymam? Dopinam do kopii faktury podstawowej,
    którą mam już dawno zaksięgowaną?
    ------------------
    Graszka

  • 6. Data: 2003-10-02 16:52:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Graszka wrote:
    [...]
    >+ Faktycznie, zajrzałam do odpowiedniego Rozporządzenia.
    >+ Czyli - jak rozumiem - jeden egzemplarz jest opisany DUPLIKAT ORYGINAŁ

    ...tylko DUPLIKAT starczy :)

    >+ a drugi DUPLIKAT KOPIA?

    Tak.

    >+ Gdzie tę kopię duplikatu trzymam? Dopinam do kopii faktury podstawowej,
    >+ którą mam już dawno zaksięgowaną?

    Hm... pewnie "jendolicie": albo podpięte, albo w miesiącu
    wystawienia. IMHO "podpinanie" ma swoje zalety :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)