  • 1. Data: 2005-04-26 10:43:49
    Temat: Dochód w uk
    Od: "wykolej" <n...@w...pl>

    Witam,

    pracowałem w tamtym roku w uk. Praca legalna. "Na papierze" zarobiłem 1200
    funtów. W polsce nie miałem "papierowych" dochodów. Brytyjskiemu Inland
    Revenue (skarbówka) odesłałem potrzebne dokumenty - pawdopodobnie dostanę
    zwrot podatku. Ktoś wie w jakiej kwocie? Jakie są przeliczniki itp. Czy
    muszę wypełniać w Polsce pit, jeśli nie miałem w Pl zadnych dochodów? Jesli
    musze, to czy będe musiał coś dopłacić skarbówce?

    Dziekuje za informacje i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-04-26 10:52:56
    Temat: Re: Dochód w uk
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    wykolej wrote:
> [...]
    > Revenue (skarbówka) odesłałem potrzebne dokumenty - pawdopodobnie dostanę
    > zwrot podatku. Ktoś wie w jakiej kwocie?

    ok 130 funtow (ale musisz miec chyba konto bankowe w UK)

    > Czy
    > muszę wypełniać w Polsce pit, jeśli nie miałem w Pl zadnych dochodów? Jesli
    > musze, to czy będe musiał coś dopłacić skarbówce?

    Podobno bedziesz musial wypelniac, ale mysle, ze nie doplacisz ani
    grosza (przynajmniej mi tak wychodzi - ale moge sie mylic, bo to
    strasznie poplatane)

    tak na marginesie - w takiej sytuacji wypelniac PIT-37 czy PIT-36 (w
    ktorym jest rubryka o dochodach i podatku z zagranicy?)

    > Dziekuje za informacje i pozdrawiam!

    Poszukaj troche w archiwum - sam zadawalem pytanie na ten temat.

    pozdrawiam,
    krzysztof

  • 3. Data: 2005-04-26 19:01:27
    Od: "wykolej" <n...@w...pl>

    > ok 130 funtow (ale musisz miec chyba konto bankowe w UK)

    W pracy mowili, ze niby przekazem rownież wysyłaja - przekaz pieniazny pod
    adres.
    Kiedy dostałeś zwrot? Słyszałem, ze pieniadze przysylaja jakos od kolo
    pierwszego do trzeciego tygodnia maja, ale nie wiem ile w tym prawdy.

    > tak na marginesie - w takiej sytuacji wypelniac PIT-37 czy PIT-36 (w
    > ktorym jest rubryka o dochodach i podatku z zagranicy?)

    Czy PIT 36 , czy 37 bede wiedział jutro - przejade sie do US, zaptyam, moze
    bedzie ktoś kompetentny ;-).

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-04-26 23:38:47
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    wykolej wrote:
    [ciach]
> [...]
    > Kiedy dostałeś zwrot? Słyszałem, ze pieniadze przysylaja jakos od kolo
    > pierwszego do trzeciego tygodnia maja, ale nie wiem ile w tym prawdy.

    korzystalem z taxback.com (nie polecam raczej)
    z anglii zwrot do nich przeszedl 29 lutego, a ja dostalem w polowie
    kwietnia.

    > Czy PIT 36 , czy 37 bede wiedział jutro - przejade sie do US, zaptyam, moze
    > bedzie ktoś kompetentny ;-).

    i jak ? wiadomo juz?

    k.