  • 1. Data: 2004-04-27 06:22:31
    Temat: Delegacje
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam,

    Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    delegacje służbowe i doliczyć diety, ryczałt za nocleg lub faktury za usługi
    gastronomiczmne i hotel??

    Pozdrawiam
    Ania
    (KPiR, VAT, memoriał)

  • 2. Data: 2004-04-27 06:31:41
    Temat: Re: Delegacje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kubusia napisał:

    > Witam,
    >
    > Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    > delegacje służbowe i doliczyć diety, ryczałt za nocleg lub faktury za usługi
    > gastronomiczmne i hotel??

    Przeciez juz o o pytałas, 23.04.2004, dostałas opowiedz a nawet dwie.
    Nie chce Ci się poszukac w archiwum, leniu?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-27 06:58:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004, Kubusia wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    >+ delegacje służbowe

    Hm... a nie widziałem ja tego pytania nie dalej jak dwa tygodnie
    temu ? ;) Tak ze dwa razy ?
    Owszem, IMHO jest to "jak najprawidłowsza" metoda zaliczenia
    w koszt. Po prawdzie przepisy pozwalają potraktować np. bilet
    ponad 50 km "jak fakturę" - ale co szkodzi wystawić 'właściwy'
    dowód wewnętrzny pt. "delegacja" z podsumowaniem czego trzeba :)

    >+ i doliczyć diety,

    ...minister "od socjalu" pozwolił...

    >+ ryczałt za nocleg

    ...żadnych ryczałtów... ! Chyba że znasz podstawę prawną :)

    >+ lub faktury za usługi gastronomiczmne

    ...nie wyobrażam sobie inaczej niż RiR. Musisz konkretnego
    kontrahenta zaprosić na degustację - i zmieścić się w limicie :]

    >+ i hotel??

    ...a to jak najbardziej. Oczywiście o tym iż od usług turystycznych
    VATu odliczać nie wolno to wiesz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-27 08:26:14
    Od: m...@p...onet.pl

    > ...a to jak najbardziej. Oczywiście o tym iż od usług turystycznych
    > VATu odliczać nie wolno to wiesz :)

    Zaraz zaraz. Nie moge odliczyc VAT-u za hotel ?!
    pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2004-04-27 08:43:00
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > Zaraz zaraz. Nie moge odliczyc VAT-u za hotel ?!
    > pozdrawiam
    -------------------------------
    Nie mów ze przespałeś ten przepis ? Oczywiście że nie mozna.
    Wiola

  • 6. Data: 2004-04-27 08:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004 m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ > VATu odliczać nie wolno to wiesz :)
    >+
    >+ Zaraz zaraz. Nie moge odliczyc VAT-u za hotel ?!

    ...do 30.IV.2004 na pewno nie możesz, a po to jeszcze nie wiem
    bo w cache ciągle stara ustawa leży ;), ale tak sobie myślę że
    nic się nie zmieni.
    A co, odliczałeś ? :)

    BTW: była niedawno na grupie sprawa odliczania VAT "od gastronomii".
    Podatniczka nie dopatrzyła i przyjęła faktury "za gastronomię"
    (zamiast na towar pt. "kanapki z szynką" itp) wtapiając na tym
    samym - zakazie odliczania...
    Hotel odliczyć mógłbyś AFAIK tylko jakby to była twoja "usługa
    handlowa", czyli np. prowadziłbyś biuro podróży i stanowiła
    ona składnik ceny dla klienta końcowego (a i to nie wiem czy
    zawsze) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-04-27 09:20:16
    Od: m...@p...onet.pl

    > ...do 30.IV.2004 na pewno nie możesz, a po to jeszcze nie wiem
    > bo w cache ciągle stara ustawa leży ;), ale tak sobie myślę że
    > nic się nie zmieni.
    > A co, odliczałeś ? :)

    Gorzej... Jak bym odliczal to bym skorygowal, a ja
    musze zmienic kalkulacje kosztow za duzy kontrakt wyjazdowy...
    Moge chociaz wrzucic ten VAT w koszty PIT-owskie ?
    pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2004-04-27 16:41:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Moge chociaz wrzucic ten VAT w koszty PIT-owskie ?

    W ustawie jest pozwolenie do uznawania za koszt "nieodliczalnego"
    VATu od kosztów :) No ale prawie 4/5 "idzie na straty". I tak
    dobrze że 7%... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)