  • 1. Data: 2006-01-22 00:15:03
    Temat: Da się uciec od VATy?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    prowadzę DG OF (PKPiR + VAT). Okazało się jednak, że większość moich
    klientów to niewatowcy, którzy dostają watą po tyłku. Da się jakoś uciec od
    tego watu na usługi?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2006-01-22 00:24:55
    Temat: Re: Da się uciec od VATy?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Tristan Alder wrote:

    > Witam,
    >
    > prowadzę DG OF (PKPiR + VAT). Okazało się jednak, że większość moich
    > klientów to niewatowcy, którzy dostają watą po tyłku. Da się jakoś uciec od
    > tego watu na usługi?

    No da sie. Wystarczy nie byc watowcem. A mozna nie byc do limitu ... cos
    kolo 10 tys euro/rocznie, potem trzeba zaczac byc...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 3. Data: 2006-01-22 16:51:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 22 styczeń 2006 01:24, gdy Hikikomori San napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > No da sie. Wystarczy nie byc watowcem. A mozna nie byc do limitu ... cos
    > kolo 10 tys euro/rocznie, potem trzeba zaczac byc...

    Ale

    a) nie można ot tak przestać, musi minąć bodajże 3 lata
    b) bycie watowcem jest mi też potrzebne.

    Zastanawiałem się nad SC z kimś. Czy może być tak, że DG OF mam na wacie, a
    SC np. z siostrą nie?

  • 4. Data: 2006-01-23 22:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, Tristan Alder wrote:

    > Zastanawiałem się nad SC z kimś. Czy może być tak, że DG OF mam na
    > wacie, a SC np. z siostrą nie?

    Tristan, aby nas nie podpuszczasz ??
    TY ??
    Przecież to FAQ - S.C. jest osobnym podatnikiem VAT.
    Czyli "jak najbardziej"!
    Oczywiście z zastrzeżeniem że dokonywanie w takim przypadku
    transakcji między własną 1os. DG a S.C. a nawet tylko świadczenie
    podobnego zakresu usług jest mile widzianym ;) powodem do
    skontrolowania podatnika i skorzystania z zapisu o "transakcjach
    z podmiotami powiązanymi" :) (w tym drugim przypadku w zakresie
    KUP).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)