  • 1. Data: 2003-12-26 17:50:59
    Temat: [DG/os. fiz.] delegacje
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Rozpoczynam działalność gospodarczą (osoba fizyczna) w zakresie
    oporogramowania (usługi), jestem VATowcem na KPiR. Mieszkam we Wrocławiu
    (tutaj zarejestrowana jest działalność), ale często i na długo będę
    wyjeżdżał do Stolicy, żeby uczestniczyć w projektach informatycznych. Moje
    pytania dotyczą delegacji:
    1) czy mogę sam sobie wystawić druk delegacji i skorzystać ze wszystkich
    przysługujących mi z tego powodu ryczałtów?
    2) czy jest limit liczby dni w miesiącu na delegację? czy ciągła delegacja
    przez 30 dni w miesiącu jest prawnie akceptowalna?
    3) nie śpię w hotelu w trakcie delegacji tylko u znajomych, czy mogę
    skorzystać z ryczałtu na nocleg w wysokości 150% diety?
    4) czy mogę bez przeszkód odliczać dietę obecnie w wysokości 20zł za każdy
    dzień delegacji, przy delegacjach trwających nieprzerwanie 2,3, a nawet 4
    tygodnie?
    5) czy dieta i ryczał na nocleg przysługują też w dni wolne od pracy (nie
    wracam na weekendy do Wrocławia)?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-12-26 20:44:43
    Temat: Re: [DG/os. fiz.] delegacje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Dec 2003, Krzysiek wrote:
    [...]
    >+ 1) czy mogę sam sobie wystawić druk delegacji

    Tak

    >+ i skorzystać

    Tak

    >+ ze wszystkich

    Hm... ;>

    >+ przysługujących mi z tego powodu ryczałtów?

    Skoro nie możesz skorzystać to ci *nie* przysługują, a jeśli
    ci któreś przysługują to przysługują i możesz skorzystać.
    Znaczy: zapytałeś czy masło jest maślane ;)
    A po polsku: z ryczałtów przysługuje ci wyłącznie dieta
    w wysokości "jak dla pracowników". Na wszystko inne
    kwitki - żadnych "noclegów ryczałtowych" itp !

    >+ 2) czy jest limit liczby dni w miesiącu na delegację? czy ciągła delegacja
    >+ przez 30 dni w miesiącu jest prawnie akceptowalna?

    Hm... Może ktoś wyjaśni :)

    >+ 3) nie śpię w hotelu w trakcie delegacji tylko u znajomych, czy mogę
    >+ skorzystać z ryczałtu na nocleg w wysokości 150% diety?

    J.w. - IMO zdecydowanie nie.

    >+ 4) czy mogę bez przeszkód odliczać dietę obecnie w wysokości 20zł za każdy
    >+ dzień delegacji, przy delegacjach trwających nieprzerwanie 2,3, a nawet 4
    >+ tygodnie?

    J.w., takiej skali nie stosuję :]

    >+ 5) czy dieta

    tak...

    >+ i ryczał

    ...nie...

    >+ na nocleg przysługują też w dni wolne od pracy

    A to zależy co jest definicją "dnia wolnego od pracy".
    Jak "urzędowo wolne" (niedziele i święta) to mi się zdarza czasem
    urzędować :) i oczywiście wpisuję - bo czemu by nie ?
    Ale jak leżysz do góry brzuchem - hmm....

    >+ (nie wracam na weekendy do Wrocławia)?

    Znaczy: MIESZKASZ w stolicy ? Skoro spędzasz tam czas
    wolny... no to z jakiej paki delegacja ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-26 22:16:47
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
    [...]
    > J.w. - IMO zdecydowanie nie.

    Wiem, że to nie pytanie do Ciebie, ale głośno pomyślę - "dlaczego nie?".

    > Znaczy: MIESZKASZ w stolicy ? Skoro spędzasz tam czas
    > wolny... no to z jakiej paki delegacja ? ;)

    Ano z takiej, że w weekendy też tam pracuję, a nie odpoczywam :-(
    Dzięki za wyjaśnienia.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek
    (72.20.Z, KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2003-12-27 09:08:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > 2) czy jest limit liczby dni w miesiącu na delegację? czy ciągła
    delegacja
    > przez 30 dni w miesiącu jest prawnie akceptowalna?

    A ja zadam takie pytanie:

    Skoro 30 dni w miesiącu przebywa
    się w stolicy, to dlaczego jako miejsce
    prowadzenia wskazano Wrocław?

    Nie będzie problemów z rozliczaniem
    delegacji, jeśli prawidłowo zostanie
    określone miejsce wykonywania działalności.

  • 5. Data: 2003-12-28 10:34:36
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie będzie problemów z rozliczaniem
    > delegacji, jeśli prawidłowo zostanie
    > określone miejsce wykonywania działalności.

    Nie napisałem, że za miejsce wykonywania działalności wpisałem Wrocław.
    Poszedłem o krok dalej i wpisałem "teren całego kraju" albo coś podobnego, z
    tym więc nie powinno być problemu.
    Nie wiem, czy jeśli wpisałbym za miejsce wykonywania działalności Warszawę
    to nie musiałbym rozliczać się w tamtejszym US, a tego bym nie chciał.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, 72.20.Z)