  • 1. Data: 2005-11-28 12:52:34
    Temat: DG kilka pytań o ryczałt
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Witam

    Mam zamiar założyć DG i mam do lepiej zorientowanych pytanie na początek.
    Podczas wpisywania rodzaju prowadzonej działalności chciałbym wpisać
    możliwie najwiekszą ich ilość. To czym sie zajmuje obecnie to
    telekomunikacja, czyli sprzedawanie ich usług i na tym bym sie skupił. Mam
    natomiast doświadczenie w sprzedazy produktów IT i w przyszłości może i tym
    bym sie zajął. Jako formę opodatkowania wybiore najpawdopodobniej ryczałt
    ewidencjonowany i tu mam pytanie. Czy mimo ze w wpisie mam wpianą
    dzialalność nie obiętą ryczałtem to czy moge taką formę opodatkowania
    wybrać? I co np wtedy jak w czasie roku podatkowego podpisał bym umowę z
    inna firmą dla której bym świadczył usługi zgodne z tym co jest we wpisie, a
    jednoczesnie nie mógł bym sie rozliczac na zasadzie ryczłtu bo przepisy to
    regulują inaczej?

    Generalnie chciałbym pozyskiwać klientów dla innych i brać za to prowizje,
    jednoczesnie chciałbym handlować jakimić produkrami komplementarnymi.
    Przykład: zdobywam klienta, który kupuje telefon w promocjii, a ja do tego
    sprzedaje mu etuii, które wczesniej kupiłem w hurtowni po tańszej cenie,
    natomiast na drugi dzien sprzedaje innemu klientowi strone www. Czy da sie
    to jakoś pogodzć? Oczywiście na ryczałcie ;)

  • 2. Data: 2005-11-28 18:22:56
    Temat: Re: DG kilka pytań o ryczałt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Negri wrote:

> [...]
    > ewidencjonowany i tu mam pytanie. Czy mimo ze w wpisie mam wpianą
    > dzialalność nie obiętą ryczałtem to czy moge taką formę opodatkowania

    Na ogół zdanie jest zgodne - dopóki taka DG nie jest
    prowadzona to nic się nie stanie.
    Była niedawno dyskusja dookoła wyroku NSA zahaczającego
    o ten temat - zaprzęgnij groups.google.pl/advanced_search
    i spróbuj odszukać (na deser wyszło że nie tylko o wpis się
    ów wyrok rozbił).

    > I co np wtedy jak w czasie roku podatkowego podpisał bym umowę z
    > inna firmą dla której bym świadczył usługi zgodne z tym co jest we wpisie,

    IMO ciągle mały pikuś ;>
    Otóż od zawsze uważam iż umowa nie jest dokumentem księgowym i nic
    nie stanowi o...przychodzie.
    Ale jakby ta umowa została ZREALIZOWANA i trzeba by fakturę
    wystawić to co innego ;)

    > jednoczesnie nie mógł bym sie rozliczac na zasadzie ryczłtu bo przepisy to
    > regulują inaczej?

    To przepisy przewidują co się dzieje.
    Weź z garść ustawę o podatku dochodowym ("ogólną" i "ryczałtową")
    i sprawdź.
    Streszczenie: wylot z ryczałtu, konieczność wyboru PK/KPiR
    Np. art. 22 ustawy "ryczałtowej" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)