  • 1. Data: 2005-04-21 21:02:37
    Temat: DG - jak to jest z otwarciem i liniowym 19%?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Zastanawiam sie czy sie nie przesiasc z umowy o prace na DG
    i wystawianie faktur. Nurtuje mnie tylko jedna sprawa zwiazana
    z samozatrudnieniem. Gdzies o uszy obilo mi sie, ze nie moge
    skorzystac z liniowego 19% podatku. DG obecnie nie posiadam.

    Jak to wyglada w teorii/praktyce?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2005-04-22 05:16:09
    Temat: Re: DG - jak to jest z otwarciem i liniowym 19%?
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > z samozatrudnieniem. Gdzies o uszy obilo mi sie, ze nie moge
    > skorzystac z liniowego 19% podatku. DG obecnie nie posiadam.

    Ani liniowy ani ryczałt nie przysługuje, gdy wykonuje się te same czynności
    co wcześniej w stos. pracy na rzecz byłego pracodawca. Obecnego też. Wyłącza
    to z możliwości skorzystanai z tych dwóch form opodatkowania. albo zostajesz
    w stosunku pracy albo podatek progresywny ciebie oejmuje.

    pozdrawiam

    m.

  • 3. Data: 2005-04-22 19:09:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > to z możliwości skorzystanai z tych dwóch form opodatkowania. albo zostajesz
    > w stosunku pracy albo podatek progresywny ciebie oejmuje.

    a przyjmujac ze...

    po 5 latach rozwiazalem umowe z zakldaem pracy i po 7 miesiacach
    nawiazuje ja ponownie ale z nowootwarta DG? Przez te 7 miesiecy
    jestem bezrobotnym na wlasnym garnuszku (oszczednosci).

    Moja DG nie ogranicza sie oczywiscie do wystawiania faktur jedynie
    temu konkretnemu pracodawcy.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-04-23 22:21:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Apr 2005, rezist.com wrote:

> [...]
    > + nawiazuje ja ponownie ale z nowootwarta DG? Przez te 7 miesiecy
    > + jestem bezrobotnym na wlasnym garnuszku (oszczednosci).

    ...w ustawie jest wyraźny zapis iż dotyczy przypadki transakcji:

    "....ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy
    lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-24 20:54:25
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > ...w ustawie jest wyraźny zapis iż dotyczy przypadki transakcji:

    rozumiem wiec, ze jesli bylem zatrudniony jako zmywacz naczyn,
    moge bez problemu otworzyc DG i jechac na liniowych 19% oferujac
    serwis komputerow. Dobrze rozumujem? :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-05-02 07:49:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Apr 2005, rezist.com wrote:

> [...]
    > + moge bez problemu otworzyc DG i jechac na liniowych 19% oferujac
    > + serwis komputerow. Dobrze rozumujem? :)

    Chyba tak. Tyle że nie zdziwiłbym się jakby US zaczął sprawdzać
    czy poprzednio nie "świadczyłeś" :) serwisu komputerów dla pracodawcy.
    Jako zmywacz rzecz jasna ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)