  • 1. Data: 2005-12-14 19:36:16
    Temat: DG i fra. na rzecz pracodawcy
    Od: marcin <m...@o...pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony na pełen etat, mam DG(jako osoba fizyczna),
    słyszałem, że nie mogę dialać na rzecz pracodawcy jako DG. Innymi
    słowy nie mogę np. dostarczać materialów eksploatacyjnych itp. oraz
    wystawić fakturę dla mojego pracodawcy jako Firma.
    Prawda to?
    Proszę o podparcie opini dokumentami prawnymi.
    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2005-12-15 09:43:22
    Temat: Re: DG i fra. na rzecz pracodawcy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    marcin wrote:

> [...]
    > słowy nie mogę np. dostarczać materialów eksploatacyjnych itp. oraz
    > wystawić fakturę dla mojego pracodawcy jako Firma.

    Źle słyszałeś. Nie mo żesz tylko rozliczać podatku dochodowego w
    niektórych formach np liniowo 19%.

    > Proszę o podparcie opini dokumentami prawnymi.

    "Dokumentem prawnym" jest w tym wypadku brak "dokumentu" zakazującego

  • 3. Data: 2005-12-15 22:59:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Dec 2005, jureq wrote:

    > Źle słyszałeś. Nie mo żesz tylko rozliczać podatku dochodowego w
    > niektórych formach np liniowo 19%.

    ...albo ryczałtami.
    Oraz pojawia się prawo US do ingerowania w kwoty umów, i to
    ingerowania hmmm... "złośliwego", czyli określenia decyzją że
    przychód z umowy jest podwyższany do "wartości rynkowej"
    a jednocześnie owo podwyższenie nie staje się kosztem (bo decyzja
    nie jest dokumentem księgowym :>).
    To samo dotyczy VAT.
    A moja uwaga ma wsparcie w haśle "podmioty powiązane" w ustawach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)