  • 1. Data: 2007-01-17 16:49:37
    Temat: DG a równoległa umowa o dzieło
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Do dziś żyłem w przekonaniu, że prowadząc DG (usługi informatyczne) nie
    mogę równolegle zawrzeć umowy o dzieło (zlecenie). Wiadomo - nie
    płaciłbym vat'u ani zus'u a i mógłbym mieć koszty 50% (za napisanie
    programu) od np. umowy o dzieło. A to bylo by zbyt piękne ...

    A tu dziś na pierwszej stronie Gazety Prawnej w art. pt. "Pobierz
    zaliczkę od świadczeń niepieniężnych" czytam (chodzi o to kto pobiera
    zaliczkę na podatek od umów):
    "Przy czym płatnik nie będzie pobierał zaliczki od należności, o których
    mowa w art.13 pkt 2, tj. m.in z tytułu osobiście wykonywanej
    działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oraz art.
    13 pkt 8, tj. z tytułu umowy zlecenia i o dzieło, jeżeli podatnik złoży
    oświadczenie, że wykonywane przez niego usługi wchodzą w zakres
    prowadzonej przez niego działalności gospodarczej."

    czyli co ? jednak jest możliwe zawarcie umowy o dzieło/zlecenie na
    prace, które wchodzą w zakres mojej DG ????

    EMPI

  • 2. Data: 2007-01-17 20:11:13
    Temat: Re: DG a równoległa umowa o dzieło
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    EMPI napisał(a):
    > czyli co ? jednak jest możliwe zawarcie umowy o dzieło/zlecenie na
    > prace, które wchodzą w zakres mojej DG ????

    Jest możliwe, tylko że sam rozliczasz to w ramach DG, jak wszystko inne
    co w tej DG robisz.
    Andrzej

  • 3. Data: 2007-01-17 21:07:59
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jest możliwe, tylko że sam rozliczasz to w ramach DG, jak wszystko inne
    > co w tej DG robisz.

    eee, no to po co by to było ? a co z kosztami ? (np. te 50% które się
    należą przy umowie o dzieło z tyt. praw autorskich) ?

    EMPI

  • 4. Data: 2007-01-18 07:55:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 22:07:59 +0100, EMPI napisał(a):

    > eee, no to po co by to było ? a co z kosztami ? (np. te 50% które się
    > należą przy umowie o dzieło z tyt. praw autorskich) ?

    Jeśli wykonujesz UoD w ramach DG to nie masz zryczałtowanych kosztów.

    Poza tym pomyśl tak logicznie:
    Jakie umowy z klientami według ciebie zawiera firma np "Jan
    Kowalski - Zamiatanie i Mycie Okien" z klientami? Toż to przecież są jak
    najbardziej umowy o dzieło. Więc dlaczego myślałeś, że osoba prowadząca DG
    nie może takich umów zawierać? Jeśli do tego dodasz ten drobiazg, że ta
    firma może się nazywać nie "Jan Kowalski - Zamiatanie i Mycie Okien" a po
    prostu "Jan Kowalski" to będziesz wiedział dlaczego czasem jest potrzebne
    oświadczenie o sposobie rozliczania podatku przeznaczone dla kontrahenta
    firmy.

  • 5. Data: 2007-01-18 07:57:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>