  • 1. Data: 2010-04-10 22:45:10
    Temat: DG a piramidka
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    znajoma jest w piramidce. Zasada jest taka:

    a) Kupujesz Starter Sekciarski i Katalog Produktów za 130zł
    b) Dajesz to potencjalnej ofierze
    c) Potencjalna ofiara coś kupuje z katalogu, prowizja za to rośnie na
    twoim koncie
    d) wystawiasz fakturę VAT za usługi reklamowe i tak odbierasz prowizję

    Czy Startery można wliczać w KUP? W końcu usługi reklamowe wykonuje się
    właśnie takim starterem. Tylko niekoniecznie się zwróci i niekoniecznie
    powiedzie do uzyskania przychodu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-04-11 13:20:27
    Temat: Re: DG a piramidka
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 11 Kwi, 00:45, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Czy Startery można wliczać w KUP? W końcu usługi reklamowe wykonuje się
    > właśnie takim starterem. Tylko niekoniecznie się zwróci i niekoniecznie
    > powiedzie do uzyskania przychodu.

    ale przecież ów został zakupiony w celu i wiąże się z osiągnięciem
    przychodu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-04-11 15:06:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > ale przecież ów został zakupiony w celu i wiąże się z osiągnięciem
    > przychodu.

    Ale jest rozdawany jako gratis? Czy wtedy nie trzeba zwrócić Vatu np?
    Czy wolno tak masowo rozdawać prezenty? Kiedyś były limity na
    reprezentację i reklamę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-04-12 08:23:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jest rozdawany jako gratis? Czy wtedy nie trzeba zwrócić Vatu np?

    Pytałeś o KUP a nie VAT, czyż nie?

    > Czy wolno tak masowo rozdawać prezenty?

    A ustawę sprawdziłeś? Tylko ucziciwe pisz :]

    Bo "wciskający" być może to zrobił.
    Aby na pewno w rachubę wchodzi 130 zł, a nie 120 zł?
    Przeczytaj art.7.4.1 ustawy o VAT i wskazany tam art.(21.1.68a)
    UoPDoOF.

    IMVHO 100 zł można, 120 zł wzbudza wątpliwości - ustawodawca
    zapisał "łącznej wartości", można zakładać że US będzie chciał
    przez to rozumieć obrót, choć przeciw przemawia teza że skoro
    chodzi o limit z PDoOF to powinno byc tzw. "netto" (przypomnę
    iż ustawa o PTU się *nie* posługuje tym terminem), 130 zł nie
    można, chyba że te 130 zł są "wymanewrowane" jakims innym
    pomysłem, np. katalog kosztuje 10zł i jest *osobno*,
    a "wciskacz" twierdzi twardo (i będzie bronił przed US, IS
    i NSA) tezy (wyglądającej na prawdopodobną) iż limit z 7.4.2
    jest niezależny od limitu z 10.4.1

    Jakby na mnie trafiło, to "z ostrożności procesowej" wolałbym
    wersję ze 100 zł brutto. Ale może gildia ;) ma to opanowane
    jak wyżej (pytanie, czy ichni prawnicy będą w razie czego
    bronili "szaraczka" przed US).

    > Kiedyś były limity na reprezentację i reklamę.

    To dotyczyło PDoOF, zniesiono.

    pzdr, Gotfryd